پایان چهارمین جشنواره شعر و سرود کیش با معرفی برترین ها

چهارمین جشنواره شعر و سرود کیش با معرفی آثار و شاعران برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آئین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی شعر و سرود کیش 18 مرداد با حضور معاونان فرهنگی، اقتصادی و عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش، شاعران شرکت کننده در این دوره از جشنواره، استادان و علاقه مندان به شعر و ادب و جمعی از مسوولان محلی در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

در این جشنواره در موضوع صلح و مهربانی زهرا شعبانی عنوان نخست را به دست آورد و  علی سلیمانی و حسام الدین برزگران به ترتیب دوم و سوم شدند.

علی فردوسی در موضوع خلیج فارس اول شد و سعید طلایی و فاطمه بیرانوند عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

در موضوع جزیره کیش نیز حسین ملکیان رتبه نخست را از آن خود کرد و دادیار حامدی و شیما شیرزاد یزدی مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

در این جشنواره در مجموع 352 اثر از سراسر کشور با موضوعات صلح و مهربانی، کیش و خلیج فارس در قالب های کلاسیک، طنز، ترانه و شعر نو به دبیرخانه ارسال شد که از مجموع کل آثار 181 اثر در قالب کلاسیک و غزل، 120 اثر در قالب شعر نو، 38 اثر در قالب ترانه و 13 اثر در قالب طنز بود.

داوری این جشنواره را هم موسی بیدج در شعر نو، عبدالجبار کاکایی در ترانه، ناصر فیض در شعرطنز و افشین علا در شعر کلاسیک و غزل بر عهده داشتند.

همچنین در چهارمین جشنواره ملی شعر و سرود کیش ضمن رونمایی از پوستر اولین جشنواره موسیقی کیش از اثر سید نقی عباس از هندوستان با موضوع خلیج فارس و چهار اثر برگزیده شاعران شهروند جزیره کیش تقدیر شد. 

گفتنی است جشنواره شعر و سرود کیش در دوره های اول و دوم در سطوح محلی و مناطق آزاد برگزار شد و سومین و چهارمین دوره آن در سطح ملی اجرا شد.

شایان ذکر است هنرنمایی هنرمند صاحب نام موسیقی کشور حسام الدین سراج  به همراه گروه بیدل و گروه موسیقی هنرمندان جزیره کیش از ویژه برنامه ها آیین اختتامیه چهارمین جشنواره شعر و سرود کیش بود.