به ریاست دکتر انصاری لاری در شورای ترافیک مصوب شد؛

افزایش مدت ماندگاری خودروها در کیش

به ریاست دکتر انصاری لاری در شورای ترافیک، افزایش مدت ماندگاری خودروها در جزیره کیش تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در جلسه شورای ترافیک که به ریاست محمد ابراهیم انصاری لاری برگزار شد با پیگیری های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص تقاضای شهروندان مبنی بر افزایش مدت ماندگاری خودروها درکیش مصوب شد مدت زمان تردد تمامی خودروهای شخصی جزیره کیش که مدل سال 2006 میلادی به بعد هستند به 15 سال افزایش یابد.

در پی مصوبه شورای ترافیک، مدت ماندگاری خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی کیش نیز یک سال افزایش یافت. بر این اساس مدت تردد تاکسی های تویوتا کرولا از 7 به 8 سال و تاکسی های تویوتا کمری نیز از 8 به 9 سال تغییر کرد.

همچنین با توجه به اینکه برخی از خودروهای ورودی به کیش از نظرکمی و کیفی در زمره خودروهای ارزشمند در جهان هستند و اسقاط این خودروها به دلیل انقضای مدت ماندگاری 12 ساله آن هم در شرایطی که خودرو از نظر فنی و ظاهری شرایط مطلوبی دارد مقرون به صرفه نیست با تصویب شورای ترافیک مقرر شد مدت ماندگاری خودروهایی که ارزشی بالای 50 هزار دلار دارند و خودروهای برندهای خاص به 20 سال افزایش یابد.

از دیگر مصوبات شورای ترافیک در خصوص خودروهای ارزشمندی است که طی سالهای 1386،1385 و1387 به جزیره کیش وارد شدند و در آن سالها به دلیل تغییر در تصمیمات مدیریتی، مشمول مدت ماندگاری بیشتر نشدند.

این موضوع که دغدغه تعداد زیادی از شهروندان بود با پیگیری های دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به نتیجه رسید و با مصوبه امروز شورای ترافیک، مدت ماندگاری این خودروها چنانچه دارای ارزش بالای 20 هزار دلار باشند به 15 سال  و اگر دارای ارزش بالای 50 هزار دلار باشند به 17 سال افزایش می یابد.

تشکیل کمیته ای نظارتی با عنوان کمیته جانبی فنی از دیگر موضوعات مورد تصویب در شورای ترافیک بود. نقش این کمیته بررسی شرایط فنی و ظاهری خودروها است و به منظور حفظ زیباییهای شهری و حفاظت از محیط زیست کیش، افزایش مدت ماندگاری خودروها منوط به کسب مجوز از مرکز معاینه فنی و کمیته جانبی فنی است. اعضای کمیته جانبی فنی، مدیر حمل و نقل عمومی کیش، مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، رییس پلیس راهور، مدیر توسعه و تجارت سازمان و کارشناس فنی پلیس راهور هستند که با توجه به ازدیاد مدت ماندگاری خودروها، بر اساس استانداردهای تعریف شده در خصوص مشخصات فنی و ظاهری خودرو، مجوز ترددد صادر می کنند.

گفتنی است علیرغم مصوبه افزایش مدت ماندگاری خودروها، دریافت مجوز از کمیته جانبی فنی و معاینه فنی الزامی است و بنابر تاکید شورای ترافیک از تردد اتومبیل هایی که فاقد این دو مجوز باشند جلوگیری می شود.