نخستین دوره جشنواره تئاتر کوتاه کیش به کار خود پایان داد

جشنوارۀ سراسری تئاتر کوتاه کیش با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، مسعود رهبری مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش در آيين اختتاميه نخستین دوره جشنواره تئاتر کوتاه کیش ضمن ابراز خرسندی از برگزاری با کیفیت و مطلوب جشنواره، اظهار داشت: رمز ماندگاری جشنواره‌ها در استقلال آنهاست و امید است برگزار کنندگان این جشنواره در دوره‌های آینده به چنان استغنایی برسند که بدون اتکا به هیچ نهاد دولتی، بتوانند با جذب حاميان و منابع مالی مستقل، جشنواره را همه‌ ساله برگزار کنند.

وی با اشاره به برگزاری موفقیت‌ آمیز نخستین دوره جشنواره تئاتر کوتاه کیش با محوریت کافه و ساحل،‌ ابراز امیدواری کرد در سال‌های آینده با برنامه‌ ریزی بهتر و برخورداری از فرصت بیشتر، کیفیت و گسترۀ جشنواره ارتقا پیدا کند.

عباس نجاری دبیر این جشنواره نيز در این مراسم با قدردانی از مدیر عامل سازمان منطقه آزاد كيش و مسئولان معاونت فرهنگي سازمان به سبب رويكرد هنري و فرهنگي موجود و حمايت از برگزاري اين گونه جشنواره ها از ارسال 199 اثر از سراسر کشور به جشنواره خبر داد و گفت: در مدت‌ زمان کمی که در اختیار داشتیم،‌ با تلاش شبانه‌ روزی هیأت انتخاب12 اثر  برگزيده شدند و برای اجرا در کیش از اين ١٢ اثر دعوت کرديم.

وی ادامه داد: علی عابدی، سامان خلیلیان، عباس دوست‌قرین، رامین جوشعار و رضا سلیمانیان اعضاي هيات انتخاب جشنواره تئاتر كيش بودند و شش اثر را برای اجرا در ساحل و شش اثر را برای اجرا در فضای کافه برگزیدند.

دبير جشنواره تئاتر كوتاه كيش در پايان با قدردانی از شهره سلطانی، بهناز جعفری و محمود رضا رحیمی كه داوران اين جشنواره بودند گفت: همكاري خوب کافه 96 جزیره کیش که محل اجرای آثار کافه‌ای بودند شرايط خوبي براي برگزاري اين جشنواره مهيا كرد.

بر اساس راي هيات داوران برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر معرفی شدند:

در بخش ساحلی:

- عرفان خاکسار برای بازی در نمایش "زباله‌ایسم" از تهران

- زهرا مریدی برای کارگردانی "نمایش زندگی در اعماق اقیانوس" از تهران

-  "نمایش دیگه هیچی نمونده" از تهران

- مهدی محرابی برای نمایش "اینجا زادگاه من است" از اراک

در بخش کافه‌ای:

- نمایش "عروسک‌های من" به کارگردانی فرامرز غلامیان از شاهین‌شهر

- صالح علوی زاده برای بازی در نمایش "زنگ"

- نجمه زارعی برای بازی در نمایش "عنکبوت"

- مهنوش بلمه برای متن نمایش "ملمراس"

- محمد صاحبی و داود پژمان‌فر، عروسک‌گردانان نمایش عروسکی "بر پهنه کافه" به‌کارگردانی مهنوش نراقی

-  مهنوش نراقی برای کارگردانی نمایش "بر پهنه کافه"

گفتني است در آيين اختتاميه كه با تقدير از آثار برگزيده همراه بود سامان خلیلیان دبیر بخش خیابانی جشنواره فجر اعلام کرد: دو اثر "بر پهنه کافه" و " اینجا زادگاه من است" كه  از برگزیدگان جشنواره تئاتر كوتاه كيش بودند، به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نيز معرفی خواهند شد.

ياد آور مي شود معرفي اين دو اثر به جشنواره تئاتر بين المللي فجر بيانگر كيفيت آثار و سطح خوب برگزاري جشنوار تئاتر كوتاه كيش است.