برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در جزیره کیش

مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور گسترده ساکنان و گردشگران جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور پر شور و گسترده ساکنان، مسافران و گردشگران جزیره کیش طی روز های 28،27 و 29 شهریور ماه در این جزیره برگزار شد.

ساکنان جزیره کیش در نهمین و دهمین روز ماه محرم و همزمان با سالروز شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش با حضور هیات های مذهبی و دسته های عزاداری به سوگواری پرداختند. عزاداران حسینی در جزیره کیش در دسته جات زنجیر زنی و سینه زنی به خیابان ها آمدند و در غم شهادت سرور و سالاران شهیدان اشک ماتم ریختند.

در شب های تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین در ظهر عاشورا مداحان عصمت و طهارت در غم شهادت امام حسین(ع) به نوحه خوانی پرداختند.

در شب تاسوعای حسینی، دسته جات عزاداری در مقابل مسجد امام حسن مجتبی(ع) به سوگواری پرداختند و با حضور در مزار شهدای گمنام با آرمان های شهدا تجدید پیمان کردند.

همچنین در دهمین روز ماه محرم و عاشورای حسینی دسته جات عزاداری ساکنان و گردشگران جزیره کیش در محل مصلای بزرگ کیش سوگواری کردند. و در ادامه نماز ظهر عاشورا به یاد ظهر عاشورای امام حسین(ع) و یاران با وفایش به امامت حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش اقامه شد.

یاد آور می شود حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری در بین دو نماز ظهر عاشورا، مجالس عزاداری امام حسین (ع) در جزیره کیش را در مقایسه با سراسر نقاط کشور بی نظیر دانست.

وی با تشکر از سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه، مسئولان و مردم مومن و خداجوی کیش افزود: اگر مجالس عزاداری سراسر کشور را بررسی کنیم به یقین مجلس عزاداری امام حسین(ع) در جزیره کیش بی نظیر است.

وی نماز ظهر عاشورا را نماز آزاد منشی دانست و درس اول عاشورا را ایستادگی در مقابل دشمن عنوان کرد.

صالحی خوانساری، روز عاشورا را نماد بندگی به درگاه خدا، ایثار، بصیرت، خلوص نیت و کمالات انسانی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری، قیام امام حسین (ع) را جاودان در تاریخ اعلام کرد و از تمامی سوگواران مجلس عزاداری امام حسین(ع) خواست آموزه های عاشورا را سرلوحه همه امور در تمام ایام سال قرار دهند.

بنابر همین گزارش، مراسم شام غریبان نیز شامگاه پنج شنبه 29 شهریور ماه در مساجد و تکایای جزیره کیش با حضور گسترده عزاداران برگزار شد.