برگزاری همایش گرامیداشت هفته استاندارد درکیش

نشست گرامیداشت هفته استاندارد درکیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش دراین نشست که با حضور معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش ، معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد ، رییس اداره استاندارد جزیره ، فعالان بخش خصوصی و مدیران اقتصادی سازمان برگزار شد دکتر سعیدی ضمن تبریک این هفته وتقدیر از تلاش های رییس وکارکنان اداره استاندارد کیش گفت: در یک سیستم کلان در کشور به ویژه درحوزه  اقتصادی و صنعتی، همه سازمان ها ، شرکت ها و فعالان اقتصادی در بخش های صنعتی و غیر صنعتی به دنبال نو آوری، افزایش کارایی و ارتقا کیفت تولید وزندگی به عنوان یکی از مهم ترین اهداف هستند .

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: ریشه تمام این موضوعات در اکوسیستم اقتصادی بازیگران متعددی در عرصه های مختلف هستند که مهمترین آنها سازمان استاندارد است که چه در حوزه ی فنی و چه در حوزه مدیریتی، ارتقا کیفیت زندگی، ایمنی و سلامت را برای ما تضمین می کند . برای ورود به بازار، کیفیت کالا بسیار امر مهم و قابل توجهی است و نشان دهنده شخصیت آن سازمان و کشور تولید کننده است.

وی گفت: اهمیت کیفت کالا به حدی است که  نقش اصلی برندینگ در حوزه تجارت را ایفا می کند و اگر خواستار سطح مطلوب کیفیت در استفاده ، تولید ، ورود و صادرات کالا هستیم، سازمان استاندارد و فعالان حوزه اقتصادی سازمان وظیفه مهمی بر عهده دارند.

محمدرضا سعیدی ادامه داد: با توجه به اینکه به عنوان یک سامانه نظارتی دامنه کار حوزه استاندارد بسیار وسیع است  و  اهمیت استاندارد نمود پیدا می کند باید اطلاعات و مطالعات را در این زمینه افزایش دهیم و برای هدف گیری های صحیح به مبحث توسعه نظام آموزشی که یکی از بنیان های توسعه کشور است توجه لازم  داشته باشیم و ازسویی چون شخصیت اجتماعی افراد درون جامعه شکل می گیرد باید دانش آموزان را  برای جامعه پذیری اجتماعی و فرهنگ سازی هدف قرار دهیم.

وی تصریح کرد: باید به این موضوع توجه داشت که شهروند مطلع خود نیروی بزرگی در ارتقاء زندگی و توسعه است.

محمدرضا سعیدی در ادامه با تقدیر فعالیت های خوب اداره استاندارد کیش گفت: این امری روشن است که ما در بازار های جهانی موفق نمی شویم مگر با ارائه جنس با کیفیت که تولید جنس با کیفیت مستلزم ایجاد فرایند های تکنیکال و مقررات استاندارد در شرکت ها است. با بهره گیری از دانش روز و مسائل نو باید زمینه ای ایجاد کنیم که نظارت ،اجرای قوی و همچنین ارزیابی دقیق بر کالا های وارداتی و صادراتی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: نکته قابل توجه تمرکز بر فرهنگ سازی است که باید به مهارت زندگی مردم تبدیل شود و سازمان استاندارد بازیگر نقش اول این اکوسیستم اقتصادی و صنعتی و غیر صنعتی است. باید تلاش کنیم سرمایه گذاری بر کیفیت کار را در مقابل هزینه های عدم کیفیت افزایش دهیم چرا که اگر سرمایه گذاری بر پایه کیفیت نباشدخسارت های جبران ناپذیری هم بر حوزه سلامت و هم ایمنی مردم وارد می شود.

گفتنی است درپایان این مراسم از مسئولان وفعالان این حوزه و دانش آموزان وشهروندانی که در زمینه توسعه فرهنگ استاندارد اقدامات خوبی انجام داده اند تقدیر شد.