گردشگر آمریکایی در بیمارستان کیش جراحی شد

در راستای توسعه گردشگری سلامت، یک گردشگر آمریکایی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش، تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مهران روشن مدیر فنی بیمارستان کیش در خصوص این عمل جراحی گفت: صبح روز جمعه اول دی ماه ، یک گردشگر خانم 25 ساله آمریکایی در بیمارستان کیش تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار گرفت.

وی افزود: این بیمار 24 ساعت پس از عمل، از بیمارستان مرخص می شود و بعد از گذران دوران نقاهت به کشور خود باز می گردد.

دکتر روشن در ادامه گفت: در راستای اهداف توسعه گردشگری سلامت ، از حدود 3 سال گذشته، بیمارستان کیش با حفظ استاندارد های لازم وزارت بهداشت و درمان، سعی کرده به این صنعت نو پا و سود آور جهانی ورود کند.

وی با بیان اینکه کشور ما ظرفیت رشد و توسعه گردشگری سلامت را داراست، افزود: با توجه به نظام کارآمد در مبحث بهداشت و درمان، وجود پزشکان صاحب نام و حاذق در کشور، گردشگران سلامت از کشورهای مختلف به این مرکز درمانی مراجعه می کنند.

مدیر فنی بیمارستان کیش ضمن اشاره به اینکه این بیمارستان در تلاش است پله های ترقی را در خصوص گردشگری سلامت به سرعت طی کند، در خصوص مراجعه کنندگان خارجی، گفت: از ابتدای سال تا کنون، 6 گردشگر انگلیسی، آمریکایی، لهستانی و برخی کشورهای اروپای شرقی، برای اعمال جراحی زیبایی و سایر امور درمانی به این بیمارستان مراجعه کرده اند.

وی افزود: در سه سال گذشته نیز بیش از 120 بیمار خارجی در بیمارستان کیش تحت عمل جراحی زیبایی و سایر درمان ها قرار گرفته اند.

دکتر روشن با بیان اینکه این گردشگران از امکانات و تجهیزات بیمارستان و پزشکان ایرانی در فضای مجازی به نیکی یاد کرده اند، اظهار داشت: بسیاری از این مراجعه کنندگان تصور نمی کردند که در کشور مان چنین امکاناتی وجود داشته باشد و در حال حاضر هر کدام از آن بیماران خارجی به عنوان سفیر بیمارستان کیش و پزشکان ایرانی به تبلیغ امکانات پزشکی کشورمان می پردازند.

وی با بیان اینکه بیمارستان کیش با توجه به امکانات خود، طبق استانداردهای وزارت بهداشت و درمان، موفق به دریافت مجوز IPD یا واحد بیماران بین الملل شده است، گفت: در راستای رونق گردشگری سلامت این بیمارستان توانست از سوی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عنوان یکی از برترین بیمارستان های گردشگری سلامت معرفی شده و لوح برتر را دریافت کند.

مدیر فنی بیمارستان کیش در پایان با بیان اینکه باید در جهت رونق گردشگری سلامت تبلیغات مستمر و هماهنگی با سایر ارگان ها وجود داشته باشد، عنوان کرد: تصور ما بر این است تا افق سال 1400 بتوانیم در این زمینه در کشور پیشرو باشیم و با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و سایر ارگان ها، این صنعت را در کشور بیش از پیش فعال کنیم.

شایان ذکر است، توانمندی پزشکان ایرانی، امکانات خوب بیمارستان کیش، ارزان بودن عمل جراحی زیبایی در کشور به نسبت کشورهای خارجی، عدم نیاز به روادید و شرایط مساعد آب و هوایی جزیره از مزایای انجام جراحی زیبایی گردشگران خارجی در جزیره کیش است.