روز قدس روز احياي روحيه ظلم ستيزي و نمادي از وحدت امت اسلامی در رو یا رویی با جنايات صهیونیسم جهانی است. اين روز یادگار، ماندگار بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و نشانگر عزم جدي مسلمانان ايران و جهان براي آزاد سازي قدس از چنگ دژخيمان و رهايي مردم بي دفاع فلسطين از ظلم و آوارگي است.

سال هاست كه به برکت روشنگری نظام مقدس جمهوری اسلامی، مسئله قدس و فلسطين به مهم ترين دغدغه جهان اسلام مبدل شده است، اگرچه در سايه سكوت مرگبار جوامع بشري و موضع منفعلانه آنان، جنايات رژيم صهيونيستي عليه زنان و كودكان بي دفاع فزوني يافته است. اين امر وظيفه جامعه جهاني را در برابر اين فجايع سنگين تر مي كند چرا كه رژيم اشغالگر قدس با عملكرد ددمنشانه خود ارزش هاي انساني را نشانه رفته است و هر فرد صاحب تفكر و انديشه به ويژه مسلمانان كه پيرو آيين صلح و دوستي هستند مي بايست براي حفظ كرامت انساني و احقاق حقوق برادران و خواهران مسلمان خويش در عرصه گيتي تلاش كند.

اميد است امسال نيز ساكنان و گردشگران شريف و متعهد جزيره كيش با حضور پر شور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن اعلام حمايت همه جانبه از مسلمانان فلسطين و ابراز نفرت و انزجار از جنايات رژيم صهيونيستي، موجب دلگرمي مردم آزاده و بي دفاع فلسطين شده و با اقتدار خود ثابت كنند كه سرنوشت قدس و مسلمانان با یکدیگر پیوندی عمیق و ارتباطی جدا نشدنی دارد.

در پايان از خداوند بزرگ مي خواهم در سايه قبولي طاعات و عبادات روزه داران در شب هاي پر بركت قدر، زيباترين تقدير را براي جهان اسلام رقم زده تا شاهد همدلي و همگرايي امت اسلامي و برپايي عدل و داد در سراسر جهان باشيم.

علی اصغر مونسان

رییس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش