ورود بیش از 650 دستگاه خودروی مسافری از مسیر دریایی به کیش در تعطیلات عید فطر

بیش از 4 هزار گردشگر در تعطیلات عید فطربا خودروی شخصی به جزیره کیش سفر کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، یکی از مبادی ورودی به جزیره کیش بندرگاه این جزیره مرجانی است و بخشی از گردشگران کشورمان برای سفر به جزیره کیش مسیر دریایی را بر می گزینند.

در سال های گذشته سفرهای دریایی به ویژه سفر با خودرو به جزیره کیش به لحاظ شرایط مناسب آب و هوایی بیشتر در نیمه دوم سال و تعطیلات نوروز انجام می شد در حالیکه امسال بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش شاهد هستیم روند ورود خودرو به کیش تا شروع فصل گرما نیز ادامه داشته و سفر با خودرو به جزیره کیش مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است.

بر این اساس از 14 تا 17 خرداد امسال653 دستگاه خودرو با 4 هزار و 471 سرنشین از شهرهای مختلف کشورمان و از طریق مسیر دریایی وارد جزیره کیش شدند تا تعطیلات عید سعید فطر را میهمان بهشت خانواده ها باشند.

این آمارها که در مقایسه با مدت مشابه در سال های گذشته از رشد دو برابری سفر با خودرو خبر می دهد بیانگر تسهیل شرایط سفرهای دریایی به کیش است که راه اندازی سامانه پذیرش مسافر و خودرو در بندرگاه تجاری کیش یکی از مهم ترین عوامل آن بوده است. این سامانه با کاهش زمان ایستایی و سهولت در انجام امور بندری و گمرکی میزان رضایتمندی گردشگران و تمایل آنها را برای سفر دریایی به کیش افزایش داده است.

سامانه پذیرش مسافر و خودرو در بندرگاه تجاری کیش که برای اولین بار در کشور از نوروز امسال در جزیره کیش راه اندازی شد با تسهیل امور و کاهش زمان عملیات ورود و خروج خودرو و مسافر از چند ساعت به کمتر از یک دقیقه سبب شده است سفرهای دریایی حتی در فصل گرما و هوای شرجی همچنان مورد استقبال گردشگران و خانواده ها باشد.

گفتنی است سفر با خودرو از شهرهای مختلف کشور و پیمودن مسیر دریایی برای ورود به کیش این امکان را به خانواده ها می دهد تا در طول مسیر علاوه بر بهره بردن از جاذبه های طبیعی شهرهای مختلف کشورمان از زیبایی های خلیج فارس نیز لذت ببرند و در مقایسه با سفرهای هوایی با هزینه کمتری به جزیره کیش سفر کنند.