مزار شهدای گمنام جزیره کیش عطر افشانی شد

مردم متعهد و خداجوی جزیره کیش در هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور در مسجد امام حسن مجتبی (ع) با آرمان های امام راحل و شهدا تجدید میثاق کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این مراسم که با حضور امام جمعه کیش، معاونان سازمان منطقه آزاد کیش، مسولان ادارات، نهادها و ارگان های نظامی و انتظامی برگزار شد، مردم جزیره کیش به میهمانی لاله ها رفتند و با حضور بر مزار شهدای گمنام با اهدای گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

امام جمعه کیش در این مراسم از "شهید" به عنوان واژه ای "مقدس" یاد کرد و گفت: حتی کسانی که دین ندارند از واژه کلمه شهید به عنوان یک کلمه مقدس یاد می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده همچنین گفت: شهدای ما برای فداکاری و عزتشان امروز جاودانه و ماندگار شده اند و رمز جاودانگی شهیدان در گذشت و ایثار گری است.

در ادامه این برنامه معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه شهدا در دو جبهه ستیز با نفس و ستیز با دشمن در حال جنگ بودند گفت: شهدا در ستیز با نفس سر بلند بیرون آمدند و توانستند نفس اماره خود را در اختیار نفس مطمئنه قرار دهند.

به گفته سعید پور علی، نفس مطمئن زیبنده افرادی است که در زندگی مطیع اوامر خدا هستند و این نفس مطمئن به جسم شهدا آرامش و اطمینان می بخشد.

وی همچنین گفت: یقینا شهدای گمنام که در این مکان آرام گرفته اند برای این سرزمین و مملکت نعمت و روزی به ارمغان خواهند آورد.

بنابراین گزارش در خاتمه این مراسم که با سرود دانش آموزان همراه بود، مزار شهدا عطر افشانی شد و مسولان ادارات و نهادها با اهدای گل به قرائت فاتحه پرداختند.

یاد آور می شود پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سال 1380 در مسجد امام حسن مجتبی جزیره کیش به خاک سپرده شدند.