پروفسور جوان:

مرکز درمان سرطان کیش یک جنبش آینده دار برای درمان بیماران است

رئيس منطقه‌اي اورولوژي اروپا در وين و نيويورك از راه اندازی مرکز درمان سرطان درکیش به عنوان یک جنبش آینده دار برای درمان بیماران در کشور و منطقه یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در نشست خبری که با حضور پروفسور بابک جوان اورولوژیست برجسته جهان، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و رییس هیات امنای بیمارستان کیش، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان و مدیران بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش برگزار شد پروفسور جوان از انجام نخستین جراحی در جهت تبدیل کیش به مرکز درمان سرطان در منطقه خبر داد.

این اورولوژیست مطرح جهان با بیان اینکه اقدامات برای راه اندازی مرکز درمانی سرطان در کیش یکسال پیش توسط دکتر انصاری لاری مطرح شد و خوشحالم که امروز به مرحله اجرا رسیده است افزود: وجود ظرفیت های مناسب و تردد آسان بیماران و پزشکان خارجی از مهمترین مزیت های جزیره کیش برای راه اندازی مرکز درمان سرطان است تا علاوه بر بیماران داخل کشور، به بیماران منطقه نیز در این جزیره خدمات ارائه کنیم.

پروفسور جوان گفت: با رایزنی های انجام شده فهرستی شامل 15 نفر از پزشکان حاذق ایران در زمینه های مختلف درمانی که در ایران و کشورهای مختلف فعالیت می کنند آماده شده و بسیاری از این پزشکان برای حضور در جزیره کیش و درمان بیماران اعلام آمادگی کرده اند که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پس از انجام مراحل اولیه که بررسی مدارک و مستندات بیمار و تایید برای درمان در مرکز کیش است نسبت به حضور تیم پزشکان برای انجام فرایند درمانی بیمار در جزیره کیش اقدام می شود.

وی تاکید کرد: کشور ما ایران از نظر آکادمیک، تجهیزات و تکنولوژی دارای ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه پزشکی است اما تبادل اطلاعات یک اصل جدی در پزشکی است در KCC  تمامی بررسی ها توسط چند پزشک حاذق انجام و تصمیم گیری نهایی می شود و در مرحله درمان نیز یک تیم پزشکی عملیات درمانی را برعهده دارد. زیرا تعامل و تبادل اطلاعات و تجربیات رشد و پیشرفت را برای همه پزشکان به همراه دارد به همین منظور در این مرکز آخرین یافته ها و دستاوردهای پزشکان حاذق ایرانی و خارجی که در مراکز معتبر دنیا به درمان بیماران می پردازند به کار گرفته می شود و این دانش و تجربه به دیگر اطبا نیز منتقل می شود.  

رئيس منطقه‌اي اورولوژي اروپا در وين و نيويورك پشتیبانی و تامین تجهیزات مورد نیاز برای درمان بیماران را از دیگر برنامه های این مرکز برشمرد و گفت: بیمارستان جزیره کیش دارای امکانات، پزشکان وکادر درمانی بسیار خوبی برای خدمات دهی عمومی و تخصصی است و در کنار ارائه این خدمات به شهروندان، مرکز درمان بیماریهای سرطان با برنامه ای متفاوت در حال راه اندازی است و تجهیزات لازم برای این مرکز به همت مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش تهیه شده است. برخی تجهیزات هم بر اساس نیاز بیماران به صورت موقت وارد می شود.

پروفسور جوان در پایان از KCC به عنوان یک جنبش آینده دار یاد کرد و گفت: بیماران سرطانی به دلیل شرایط خاصی که دارند نیازمند مجموعه ای از خدمات هستند که جزیره کیش به دلیل شرایط اقلیمی و طبیعی زیبا هم امکانات خوبی برای افزایش روحیه و گذران دوره پس از درمان دارد.

نخستین جراحی مرکز KCC بر روی بیماری با سرطان پروستات 20 خرداد توسط پروفسور جوان، دکتر لاهیجی و دکتر افراسیابی جراحان ارولوژی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش انجام شد.

گفتنی است دفتر IPD در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با هدف پذیرش بیماران از کشور وکشورهای منطقه راه اندازی شده است.

همچنین نشانی اینترنتی  راه ارتباطی بیماران برای کسب اطلاعات و بهره گیری از خدمات درمانی KCC  است.