مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به بسیج ملی کنترل فشار خون پیوست

دکترمظفری با پیوستن به بسیج ملی کنترل فشار خون از ساکنان و گردشگران کیش دعوت کرد با مشارکت در این طرح ارزشمند ملی به ارتقاء سلامت جامعه کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، همگام با آغاز مرحله اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون، دکتر مظفری با پیوستن به این طرح از ساکنان و گردشگران جزیره کیش دعوت کرد تا در راستای سلامت خود و جامعه، به بسیج ملی کنترل فشار خون پیوسته و در موفقیت این طرح ملی مشارکت کنند.

دکتر مظفری دوشنبه 20 خرداد در نشستی با دکتر رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت کیش ضمن تقدیر از مسئولان و کارکنان این مرکز و تمامی دست اندرکاران اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در جزیره کیش برای تلاش و اهتمام جدی در جهت ارتقای سلامت هموطنان، ابرازامیدواری کرد با همکاری ساکنان فهیم کیش این طرح ارزشمند ملی در منطقه بخوبی اجرا شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه این طرح هزینه های درمانی افراد را نیز، کاهش می دهد گفت: اگر چه کنترل این بیماری از سال‌های قبل در کشور آغاز شده بود اما این بار با مشارکت همه هموطنان می توانیم امیدوار باشیم که مردم در تمامی شهرها و روستاهای کشور از سطح سلامت خود آگاهی یافته و مبتلایان به فشار خون نیز ضمن رعایت رژیم غذایی سالم تر با مراجعه به پزشک این بیماری را به موقع درمان کنند.

در طرح غربالگری بسیج ملی کنترل فشار خون، افراد می توانند با ثبت مشخصات خود در سامانه های مربوطه به صورت خود اظهاری و یا به کمک کارشناسان سلامت در ایستگاه های ثابت و سیار شناسنامه سلامت دریافت کنند.

این طرح که همزمان با سراسر کشور و بنا به دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 17 خرداد در جزیره کیش آغاز شده بود تا 15 تیر ادامه دارد. در این مدت کارکنان مرکز توسعه سلامت کیش آماده ارائه خدمات اندازه گیری فشارخون از افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی هستند.

فشار خون بالا یا پر فشاری خون، یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون در شریان‌ها بالا می‌رود. به دنبال این افزایش فشار، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ‌های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند. در صورتی که فشار خون به‌ طور مزمن برابر یا بیش از ۱۴۰ بر روی ۹۰ میلی‌متر جیوه باشد، فرد از فشار خون بالا رنج می‌برد. نزدیک به ۵۰ درصد از مبتلایان به فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند.

پر فشاری خون عامل خطر عمده در سکته مغزی، سکته قلبی، نارسایی قلب، آنوریسم‌های شریانی و دلیل بیماری‌های مزمن کلیه است. تغییر رژیم غذایی و روش زندگی می‌تواند در کنترل فشار خون مؤثر بوده و خطر عوارض ناشی از آن را بر سلامتی کاهش دهد. با این حال، درمان دارویی برای افرادی که تغییر روش زندگی در آن‌ها بی تأثیر بوده یا کافی نبوده‌ است، ضروری می‌باشد.