به مناسبت روز تکریم از شهداء؛

قبور مطهر شهداي گمنام كيش غبار روبي و عطر افشاني شد

به مناسبت روز تکریم از شهداء و مادران و همسران شهید، مراسم غبار روبی مزار شهدای گمنام در مسجد امام حسن (ع) کیش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در مراسمي كه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا و تکریم از مادران و همسران شهید با حضور امام جمعه کیش، فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش، فرمانده ناحیه مقاومت، امام جمعه اهل سنت و جمعی از مدیران بخش های مختلف در مسجد امام حسن (ع) کیش برگزار شد قبور مطهر شهدا غبار روبي و عطر افشاني شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین علیدادی، امام جمعه کیش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهادت از جمله ارزش هایی است که در ادیان پیش از اسلام نیز وجود داشته است اما در انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ما شاهد احیاء بسیاری ارزش ها و از جمله شهادت بودیم.

وی افزود: یکی از ارزش های مهمی که در این دوران احیاء شد بحث جهاد در راه خداوند و کشته شدن  با هدف تقرب به خداوند و جلب رضايت اوست.

امام جمعه کیش تصريح كرد: تمام كساني كه براي دفاع از اندوخته و ثروتي كه به نا حق غصب شده، دفاع از خانواده اي كه مظلوم واقع شده و يا همسايه اي كه مورد ستم قرار گرفته و همچنين براي جلب رضاي خداوند در برابر غاصبان و ظالمان مي ايستند و كشته مي شوند در شمار شهدا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی مبارزه با نفسانیت را نیز شهادت خواند و گفت: اگر کسی بر نفسانیت خود پا بگذارد و در همین میان از عشق هاي مادي و دنیوی بگذرد شهید به شمار می رود.

وی ادامه داد: برترین شهداء در نزد خداوند کسانی هستند که در خط مقدم حاضر می شوند و از دشمن رو بر نمی گردانند و در این راه کشته می شوند در واقع این افراد در بالاترین جایگاه بهشت قرار دارند.

امام جمعه کیش با اشاره به اينكه شهيدان با پروردگار خويش معامله اي پر سود دارند كه در اين معامله خریدار پروردگار و فروشنده شهدا هستند که بر سر جان و مال خود به معامله می نشینند گفت: در واقع این افراد مومنینی هستند که با حضور در خط مقدم و با نثار جان خويش و تحمل سختي هاي فراوان در جهت جلب رضاي حضرت دوست خالصانه مي كوشند و پاداش ارزشمند آنها بهشت الهي است. پاداشي که در سندهای معتبری چون سه کتاب بزرگ آسمانی یعنی تورات، انجیل و قرآن بر اعطاي آن به شهيدان تاكيد شده است.

در ادامه این جلسه سرگرد خادمی زاده، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کیش نیز ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس ایران جانانه در مقابل دشمنان ایستادند تا ما امروز عزت خود را داشته باشیم البته این بزرگواران به گواهی قرآن زنده اند و نزد خداوند روزی می خورند.

وی شهادت را افتخاری بزرگ نامید و افزود: امیدواریم که بتوانیم قدم در راه شهداء بگذاریم و توفیق شهادت را روزی از آن خود کنیم.

در ادامه این برنامه كه يكشنبه 23 اسفند پس از برپايي نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسن مجتبي (ع) برگزار شد از مادر شهید علی تابش قدرداني شد.