فضاي جزيره كيش عطر آگين از عطر معنويت و عشق به اهل بيت

درب حرمين عسكريين از شامگاه سه شنبه ميهمان دريا دلان جزيره كيش مي شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام در جزيره كيش چند روزي است مشتاق رسيدن ميهماني هستند كه بوي ديار مولايشان را مي دهد. درب حرمين عسكريين كه چار چوب آن ساخته شده است، براي تكميل مراحل ساخت شامگاه سه شنبه از بندرگاه كيش وارد اين جزيره مي شود و اين مژده شادي بخشي است براي آنانكه سال ها است شوق رفتن به سامرا و زيارت حرمين شريفين را در دل دارند. دلسوختگان و عاشقاني كه شاد مانند از اينكه مي توانند حتي به قدر مجالي كوتاه، در كنار اين درب بايستند و در ميان اشك و بغض، ناگفته هاي بسياري را با مولايشان بگويند. از اينكه چقدر دلتنگ ظهور منجي بزرگ عالم، حضرت ولي عصر(عج)، هستند تا در هواي عدالت و آزادگي حكومت جهانيش نفس بكشند و اينهمه تبعيض و بي عدالتي را فراموش كنند.

جزيره كيش به يمن فراهم شدن اين موهبت بزرگ غرق در فضايي معنوي است و حال و هواي سامرا در دل ساكنان و گردشگرانش موج مي زند. آنانكه با پاي ارادت و عشق مي آيند تا درب نيمه ساخته حرمين عسكريين را لمس كنند و با دلي شكسته شفاعت و لطف مولایشان را طلب نمايند.  

ساكنان و گردشگران جزيره كيش، كه همواره در بر پايي تمامي مراسم ديني و آيين هاي معنوي و مشاركت در امور خيريه پيشگام بوده اند، شامگاه سه شنبه نيز با شور و اشتياق در بندرگاه حضور مي يابند، تا اين درب نيمه ساخته را كه بوي بهشت مي دهد تا مصلاي كيش بدرقه كنند.

چه سعادتمندند مردمان دريا دل ديار آب و آيينه و مهرباني كه چند ماهي فرصت دارند تا با مشاركت در روند تكميل درب حرمين عسكريين از فيوضات معنوي اين كار بهره مند شده و ارادت خود را به اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام ابراز نمايند. زنان و مرداني كه از خداوند سعادت اسلام و مسلمين را طلب مي كنند و به شوق زيارت قبور مطهر امامان عسكريين به جمع خادمان باز سازي حرمين شريفين مي پيوندند و با اهداي نذورات در حد بضاعت خود در ساخت، تزيين و تكميل اين درب سهيم مي شوند.

مصلاي كيش در اين روزها ميزبان مسافراني است كه با پاي دل سفر مي كنند از كنار درب حرمين شريفين تا سرزمين سامرا. عاشقاني كه تا كنون سعادت نداشته اند تا بر سر تربت پاك امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در سامرا اشك بريزند و قبور مطهر آنان را زيارت كنند و اينك در مصلاي كيش فضایی معنوی انتظارشان را مي كشد تا با نواي دل هاي حزين و زمزمه السَّلامُ عَلَيْكُمَا يَا وَلِيَّيِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكُمَا يَا حُجَّتَيِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكُمَا يَا نُورَيِ اللَّهِ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ.... مسافر كاروان عشق و ارادت شوند.

اين درب به طول 2 متر و 65 سانتي متر و عرض 1 و نيم متر كه 260 كيلوگرم وزن دارد، پس از تكميل مراحل ساخت كه حدود 6 ماه طول مي كشد برای نصب به حرمین عسکريین فرستاده مي شود. مراسم افتتاح کارگاه ساخت درب حرمین عسکریین در محل قرارگاه سپاه کیش 4 خرداد امسال با حضور امام جمعه کیش، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش، جمعی از روحانیون، مدیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش، مسئولان ادارات و نهادهای مستقر در جزیره و جمعی از بسیجیان برگزار شد.

لازم به ذكر است سوم اسفند ‌1384مصادف با 23 محرم 1427تروريست‌ها در عراق اشغال شده در حرم امام هادي (ع) و امام حسن عسگري(ع) در شهر سامرا بمب‌ گذاري كرده و گنبد و بخش زيادي از اين حرم مقدس را ويران كردند. دو سال بعد، در خردادماه 86 تروريست‌ها و افراطيون بار ديگراز اوضاع نابسامان امنيتي عراق سوء استفاده كرده و دو مناره‌ي طلايي اين بارگاه مقدس شيعيان را ويران كردند.