مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از روند اجرای طرح باز پیرایی صفین قدیم؛

طراحی 220 پلاک در صفین قدیم انجام شده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از روند اجرایی پروژه باز پیرایی منطقه صفین قدیم از طراحی 220 پلاک از خانه های بومیان توسط سازمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی اصغر مونسان، در بازدید از پروژه باز پیرایی منطقه صفین قدیم، اجرای این پروژه را باعث ارتقاء سطح شهری خواند و در این باره گفت: قطعا باز پیرایی منطقه صفین قدیم، اتفاق خوبی است که خوشبختانه امروز در حال رخ دادن است البته قبلا طرح های اجرایی این بخش را روی نقشه دیده بودم اما قطعا دیدن کار در محل حس متفاوتی دارد و باعث شد که بسیار امیدوار شوم زیرا معتقدم که اجرای این پروژه منطقه را به لحاظ شهری ارتقاء خواهد داد و فضای مناسبی نیز در اختیار بومیان و کیشوندان قرار خواهد داد.

وی با اشاره به ایجاد فضایی جهت تردد گردشگران اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از این پروژه جهت تردد گردشگران و در آمد زایی منطقه مد نظر قرار گرفته است، امیدواریم که به ارتقاء شرایط بومیان عزیز کمک کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره جزئیات بازپیرایی صفین قدیم بیان کرد: با توجه به اینکه طرح باز پیرایی منطقه صفین قدیم کاملا با حفظ هویت این بخش انجام شده بنا داریم که بخش های گردشگری در آن فعال شوند.

مونسان ادامه داد: تا شروع نوروز بخش نخست این کار به  وسعت 75 متر مربع انجام شود البته ادامه طرح نیز به سرعت از طریق برگزاری مناقصه اجرا خواهد شد و پس از انجام بر آوردهای مالی عملیاتی خواهد شد البته ما تامین مالی این بخش را در اولویت قرار خواهیم داد زیرا به زعم ما این پروژه تاثیر مهمی روی بخش بومی نشین جزیره خواهد داشت.

وی در خصوص مشارکت مردم بومی در راستای اجرای این طرح گفت: با توجه به اینکه اجرای پروژه باز پیرایی یک کار عمرانی است لذا حضور بومیان عزیز و مشارکت ها کاملا معنوی بوده است و در این راستا شیخ یعقوب شمس طی جلساتی که برگزار شد، امکان توجیه و همراهی بومیان را فراهم کردند که جای تشکر دارد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از طراحی 220 پلاک منطقه صفین قدیم خبر داد و افزود: همانطور که می دانید، خانه های منطقه صفین قدیم به لحاظ هویت تاریخی و فرهنگی این بخش سالها بود که امکان ساخت و ساز نداشتند البته در این راستا در خواست هایی وجود داشت لذا همکاران من در حوزه معاونت عمرانی پلاک به پلاک این منطقه را طراحی کردند و بیش از 220 پلاک بر اساس هویت و معیارهای منطقه طراحی شده و چند نفری نیز جهت شروع کار پروانه و جواز لازم را نیز اخذ کرده اند.

مونسان تصریح کرد: امیدواریم که به واسطه این توسعه شهری که در منطقه صفین ایجاد می شود گردشگران بتوانند از شکل محله های قدیمی بهره مند شوند و رونق اقتصادی نیز برای کل جزیره و این منطقه ایجاد شود.
وی پروژه باز پیرایی را در سه فاز تعریف کرد و گفت: امیدواریم که این پروژه در سه فاز به نتیجه برسد البته قطعا ایده های تازه ای در راستای ملحقات این طرح وجود دارد زیرا بخش های الحاقی و جانبی این طرح موارد متعددی نظیر مهمانسراها، رستوران و ... را مد نظر قرار داده که به لحاظ معماری خاص خواهد بود.
مونسان درباره زمان پایان یافتن این پروژه گفت: امیدواریم که با سرعت خوبی که شرکت عمران در پیشبرد کارها دارد، سال 96 شاهد به اتمام رسیدن این طرح باشیم