شور و نشاط جشنواره تابستانی با کارناوال شادی در خیابانهای کیش

کارناوال شادی حال و هوای جشنواره تابستانی را به خیابانهای کیش آورده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، کارناوال شادی که این روزها از ساعت 20 حرکت خود را از تالار شهر کیش آغاز می کند یکی از بخش های های جذاب جشنواره های تابستانی کیش است.

این کارناوال از جمله برنامه های پر طرفدار تابستانی و دارای بخش های متنوعی است که خانواده ها بخصوص کودکان را مجذوب خود می کند  و هیچ  رهگذری نمی تواند بی توجه به جاذبه های این کارناوال شاد باشد.

فضای شاد از رنگها و موسیقی های ساخته شده برای معرفی کیش که با نمایش های عروسک های تن پوش، گروه دلقکها، شخصیت های کارتونی و عجیب همراه است برای لحظاتی هم که شده شادی را به چهره هر گردشگر و شهروند می آورد و حال و هوای خیابانهای کیش را مملو از نشاط و مهربانی می کند.

بسیاری از شهروندان وگردشگران برای بهره مندی بیشتر از این فضای شاد با این کارناوال تا انتهای مسیر همراه می شوند و با گرفتن فیلم ها و عکس های یادگاری و ارسال آن برای عزیزانشان، شادیهای خود را در سفر به کیش با خانواده هایشان شریک می شوند.

کاروانال امسال از گروه های مختلف نمایشی تشکیل شده است از جمله:

گروه موتور سواران :

در کارناوال امسال گروه موتور سواران با  سه موتور تغییر شکل یافته و تزیین شده که 6 نفر دزد دریایی راکب آنها هستند در خیابانها حرکت می کنند. 

گروه استقبال لاکی و دلفي

2 عروسک لاکی و دلفي بر روی یک گاری متحرک که یک طبل بزرگ تزیین شده  را مينوازند همچنین 4 خانم با چشم بند جنوب و لباس ترکیبی زنان جنوب با بال های بزرگ ضمن نواختن دایره زنگی هایی که در دست دارند در این کارناوال حضور دارند و 4 مرد هم با لباس مردان جنوب حامل المان هايي از پرچم ایران و آرم سازمان مناطق آزاد کیش به شکل بیرق  و پرچم ها هستند.

گروه نوازندگان و حرکات آیینی بمباسی

6 نوجوان جنوبی، با لباسهای رنگارنگ و شاد با نواختن موسیقی جنوبی شامل نی انبان، دمام و سنج،  نوای شادی در خیابان سر می دهند و تماشاگران را در این شادی همراه می کنند.

جایگاه متحرك هم با نقش برجسته لاكي بر روی یک دستگاه كاميونت به همراه  تجهيزات كامل صوت و نور پردازي حرفه اي حمل می شود و محل اجرای  گروه هاي موسيقي است که به صورت زنده به نواختن موسیقی در سطح شهر می پردازند.

 گروه دوچرخه سواران 

5 دوچرخه سوار با لباس های فانتزی و رنگارنگ با دوچرخه های تزیین شده و همراه داشتن سبدهای پر از گل وحمل  پرچم هایی با آرم کیش و المان های تفریحی جزیره در شهر گردش می کنند.

 گروه دلقکها

یک گروه 10 نفره متشکل از یک گاری با  2 تن پوش لاکی و دلفي به همراه 8 نفر  با گریم و لباس ویژه دلقک که هر کدام طبل ريز و سنج دارند. بعضی از آنها با نشان دادن نقابها و کلاه های زیبا به کودکان تماشاچی، آنها را تشویق به ورود در کارناوال می کنند. به این کودکان پس از ورود طبل های کوچک ، سنج های کوچک، پرچم های رنگارنگ و ... هدیه داده می شود.  

گروه سازهای بادی برنجی 

8 نوازنده در لباس ویژه  ترومپت، ساکسيفون ، طبل ریز و سنج می نوازند و 2 نفرهم با حمل پرچم های بزرگ رنگی این گروه را همراهی می کنند.

گروه تن پوش های عروسکی 

30 عروسک تن پوش در غالب دو گروه 15 نفره  از كاركتر هاي معروف و با مزه  كارتوني ، که هر یک از گروه ها يک پرچم رنگارنگ طولانی 60 متری را بالای سر گرفته و حمل میکنند به همراه گاری تزیین شده که ویژه حمل باندهای صدا است و  عروسک لاکی و دلفي در بین این عروسکها آزادانه حرکت میکنند به سراغ تماشاچیان میروند و با آنها دست میدهند.

لاکی و دلفی در این کارناوال کودکان و خانواده ها را برای همراهی با کارناوال دعوت می کنند تا آنها هم در حمل پرچم های بزرگ با عروسک ها همراه شوند.

4 تن پوش از این عروسکها سوار بر سه چرخه های تزیین شده با پارچه های رنگی و سبد های گل در انتهای پرچم ها حرکت میکنند.

عروسک های بادی

گروه ١٠نفره عروسك های بادي با همراهي عروسك هاي لاكي و دلفي  و اجرای حركات نمايشي كانگرو  با کارناوال حرکت می کنند.