شهرهوشمند نیازمند انسانهای هوشمند است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در همایش شهرهوشمند آماده سازی فرهنگی را یکی از ضرورتهای ایجاد شهر هوشمند برشمرد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، همایش شهر هوشمند پارسیان با حضور دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، علیرضا قائدیان و محمدرضا سعیدی معاونان گردشگری واقتصادی سازمان و جمعی از فعالان اقتصادی و فضای مجازی عصر چهارشنبه 3 مرداد در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

دراین همایش دکتر انصاری لاری ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش در جزیره کیش گفت: هوشمند سازی جزیره کیش یکی از موارد مورد تاکید ما از بدو فعالیت دراین منطقه ازاد بوده است به همین دلیل در تمامی برنامه ریزیها درصدد مهیا کردن زمینه ها و زیرساخت های تبدیل کیش به شهر هوشمند هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش وجود شهروندان هوشمند را یکی از ضرورتهای شهر هوشمند برشمرد و تشریح کرد: لازمه شهر هوشمند آموزش دادن به شهروندان  برای همگام شدن با فرهنگ این گونه شهر ها است و به عنوان یکی از زیرساخت ها باید به فرهنگ سازی دراین زمینه نگاه شود درغیراین صورت تلاش در خصوص هوشمند سازی شهرها به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی گفت: جزیره کیش یکی از شهرهایی است که مشخصات شهرهای خوب دنیا را دارا است و به لحاظ شاخصه های فرهنگی و زندگی از استانداردهای خوبی برخوردار است. ترافیک آرام، فضای سبز زیبا، آرامش و امنیت جزیره کیش که همه مرهون تلاشهای مدیران از ابتدا تا کنون است پتانسیل هایی است که باید پاس بداریم وبه عنوان ظرفیتی ارزشمند برای تبدیل شدن به شهرهوشمند به شمار می آید.

دکتر انصاری لاری ادامه داد: نظم وانضباط شهروندی حاکم برجزیره کیش ، مزیت هایی است که می تواند کیش را به عنوان بستر مناسبی برای هوشمند سازی به الگوی کشوری تبدیل کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درپایان با بیان اینکه درحال مهیاکردن زیرساخت ها برای هوشمند سازی جزیره کیش هستیم گفت: امیدواریم طی دوسال آینده به این هدف دست یابیم و درزمینه هوشمند سازی کیش حضور گروههای خلاق وافراد توانمند و برگزاری این نوع همایش ها می تواند بسیار موثر باشد.