دکتر مونسان در آیین تجلیل از نوزوز بانان بی نوروز؛

شهربازی بزرگ کیش در غرب جزیره ساخته می شود

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با تقدیر از دست اندرکاران گردشگری در نوروز 96 از احداث شهربازی در غرب جزیره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در آیین تجلیل از نوروز بانان بی نوروز کیش که با حضور مدیر عامل، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت، روسای جوامع و اصناف و جمعی از فعالان عرصه گردشگری جزیره برگزار شد علی اصغر مونسان مشتری مداری را عامل مهمی در رشد فزاینده گردشگری به کیش خواند و گفت: از تمامی فعالان بخش های مختلف گردشگری جای تشکر دارد زیرا امروز با مشتری مداری و ارائه آن در بهترین سطح توانسته ایم باعث خوشحالی گردشگران و رضایتمندی آنان شویم.

وی افزود: همانطور که می دانید امروز بهترین و کوتاهترین راه برای ایجاد اشتغال در کشور بحث گردشگری است چرا که افزایش سرمایه گذاری امکان تولید اشتغال بیشتری را در زمان کوتاه به دنبال دارد و این مساله نه تنها برای ما بلکه در تمام دنیا نیز اهمیت داشته و به آن توجه جدی دارند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: به طور حتم کشور ما دارای مزیت های بالایی در عرصه گردشگری است ضمن اینکه رشد گردشگری نیز اثرات فرهنگی بالایی برای ایران به دنبال دارد و می تواند از فرهنگ ملی ما صیانت کند و مانع هجوم فرهنگی شود.

مونسان افزود: زمانی که 4 سال پیش وارد جزیره شدم، به خوبی می دانستم که کیش دیگر نمی تواند با روش های سابق، حیات رو به رشد خود را حفظ کند زیرا بازارهای رقابتی جدی برای آن ایجاد شده بود و کیش بسیاری از مزیت های سابق خود را از دست داده بود چرا که دیگر عواملی نظیر بازارهای کیش که با استفاده از کارت سبز امکان رقابت داشت، صرفا برای مسافران جذاب نبود.

وی ادامه داد: امروز در کلانشهرها بازارهای زیادی نظیر کیش وجود دارد ضمن اینکه امروز سخت گیری های بی شماری برای کاهش واردات در مناطق آزاد اعمال می شود که سبب شده این مزیت به صورت کلی از بین برود به همین خاطر ما سعی کردیم که در چشم انداز توسعه کیش روی حوزه های گردشگری و تفریحی تمرکز کنیم تا گردشگران به واسطه تفریح وارد کیش شوند و سپس در بخش های دیگری نظیر بازارها حضور پیدا کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به مشکلات عرصه انرژی طی دوره های گذشته گفت: زمانی که در جزیره حضور یافتم با قطعی های مکرر برق رو به رو بودیم ضمن اینکه در بخش آب نیز هنگام نوروز با بحران کمبود آب مواجه می شدیم این در حالی است که در بخش فاضلاب نیز مشکلات عدیده ای وجود داشت.

مونسان بیان کرد: خوشبختانه امروز ما در بخش انرژی به نقطه تثبیت شده رسیده ایم و نیروگاه دوم نیز فعال شده است در واقع نیروگاه دوم ما نیز دارای امکان تولید 18 هزار متر مکعب آب است که به مرور و بر اساس نیاز جزیره کاملا فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: در گذشته کیش برای آبیاری درختان مجبور به خرید بالغ بر 7 تا 8 هزار مترمکعب آب شیرین بود که امروز با راه اندازی تصفیه خانه روند تازه ای یافته است زیرا این تصفیه خانه بالغ بر 10 هزار متر مکعب ظرفیت دارد که به واسطه آن کلیه فاضلاب جزیره را تصفیه می کند تا کمبودها مرتفع شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به توسعه بنادر گفت: امروز با کارهای انجام شده بر خلاف گذشته که بندر کیش تنها ظرفیت بارگیری 5 هزار تن را داشت، بخش بندر امکان حضور شناورهای 15 هزار تنی را دارد ضمن اینکه اسکله 35 هزار تنی نیز در راستای امکان پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما در دست احداث است.

مونسان افزود: در بخش فرودگاهی نیز ما بزرگترین ترمینال را بعد از فرودگاه امام (ره) در دست ساخت داریم ضمن اینکه باند فرودگاه کیش نیز در دست تعریض است و این سبب شده نخستین باند استاندارد را برای حضور هواپیمای A380 داشته باشیم البته بخش هلی پورت فرودگاه نیز تجهیز شده و امکاناتی نیز جهت پرواز هواپیماها در زمان غبار در این بخش تعبیه شده است.

وی رشد صنعت در کیش را چشمگیر خواند و اظهار کرد: امروز بخش صنعت کیش نیز در جهت تولید و صادرات افزایش یافته است به نحوی که شهرک شماره 6 برای افزایش اشتغال کیشوندان فعال شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به کاهش سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش بر فروش زمین گفت: در یک دوره زمانی همانطور که می دانید پروژه های مسکونی بر فعالیت های گردشگری ارجحیت داشت زیرا یک پروژه مسکونی با چند صد درصد سود بیشتر همراه بود لذا ما روی بخش های گردشگری تمرکز بیشتری کردیم که البته سبب کاهش درآمدهای سازمان اما رشد بیشتر این بخش ها شد.

مونسان توضیح داد: خوشبختانه امروز علی رغم سختی ها و مشکلات بالغ بر 40 هتل در حال ساخت وجود دارد که در صورت اتمام 14 هزار تخت را به ظرفیت اقامتی کیش اضافه می کند ضمن اینکه به زودی شهر بازی بزرگی نیز در غرب جزیره ساخته می شود.

وی افزود: منطقه غرب جزیره به هیچ عنوان پلاک به پلاک واگذار نشده است بلکه این بخش کاملا به صورت منطقه ای ارائه شده زیرا همه طرح ها یکپارچه اجرا می شود که آینده غرب جزیره و توسعه این نقطه کاملا مشخص است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش بر حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: امروز جزیره روند رو به رشدی را تجربه می کند البته در این راستا ما حمایت از بخش خصوصی را همواره مد نظر داشته ایم و گواه آن نیز 400 میلیارد تومان چک برگشتی است که در سازمان وجود دارد اما ما بنا بر اصول حمایتی سعی کردیم که بر این بخش ها فشار وارد نکنیم.

مونسان از عدم واگذاری کیش ایر به بخش خصوصی خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش زیاد توانستیم از واگذاری کیش ایر در جهت کنترل قیمت ها پیشگیری کنیم که جای خرسندی دارد این در حالی است که کیش ایر امسال توانست بالغ بر 50 درصد افزایش ظرفیت داشته باشد و بسیاری از مبادی را نیز فعال کند.

وی افزوده شدن هندورابی به چرخه گردشگری را مایه خرسندی خواند و گفت: آغاز به کار هندورابی با زیر ساخت هایی که برای آن تهیه شده و شروع حرکت تورها اقدام بسیار خوبی بوده به همین خاطر احتمال واگذاری جزایر تازه به کیش نیز وجود دارد ضمن اینکه من معتقدم که هندورابی نیز می تواند در سطح کیش به فعالیت در عرصه گردشگری بپردازد. 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، ضمن تشکر از فعالان بخش های مختلف گردشگری و مدیران گفت: از صمیم قلب از یکایک کسانی که با همکاری و همدلی هایشان باعث این رشد شدند، تشکر می کنم  البته مطمئنا در این مسیر کاستی هایی نیز وجود داشته که بابت آن نیز عذرخواهی می کنم.

در ادامه این مراسم از دو کتاب «درجه بندی و ارزیابی نوین اماکن اقامتی دانا» و «نخستین کتاب مصور آشنایی با اصول و مبانی مراکز پذیرایی» رو نمایی شد.

همچنین در این مراسم روسای جوامع هتلداران، بازاریان، کلوپ داران، آژانس داران و رستوران داران کیش از دکتر مونسان به پاس زحمات انجام شده تقدیر کردند.

گفتنی است در پایان مراسم نیز از خدمات معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه، روسای ادارت و نهادها شامل مرکز توسعه سلامت، صدا و سیما، سپاه فرودگاه، نهاد امامت جمعه کیش، نیروی انتظامی، آتش نشانی، برترین فعالان در جوامع و اصناف مختلف و تمامی دست اندرکاران گردشگری در نوروز 96 تقدیر شد.