سيزدهمين دوره مسابقات قران و حديث كيش آغاز به كار كرد

سيزدهمين دوره مسابقات قرآن و حديث كيش با حضور بيش از يك هزار شركت كننده در مركز همايشهاي بين المللي كيش آغاز به كار كرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در مراسم افتتاحيه اين مسابقات حجت الاسلام والمسلمين عليدادي امام جمعه كيش ، دكتر رضواني معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش و جمعي از قاريان و حافظان قران در جزيره كيش و علاقه مندان كلام وحي برگزار شد.

معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش طي سخناني در اين مراسم به رشد بيش از 100 درصدي آمار شركت كنندگان در اين دوره از مسابقات اشاره كرد و گفت: دوازدهمين دوره اين مسابقات در سال گذشته با حضور 593 شركت كننده برگزار شد، در حالي كه در اين دوره از مسابقات هزار و 182 شركت كننده در رشته هاي مختلف قرآن و حديث ثبت نام كرده اند.

"ابراهيم رضواني" افزود: در اين دوره از مسابقات كه در دو گروه دختران و پسران برگزار مي شود 523 نفر در رده سني بالاي 16 سال و 659 نفر در رده سني زير 16 سال ثبت نام كرده اند.

به گفته وي، برگزاري مسابقات حديث در كيش به صورت فصلي از دوسال پيش آغاز شده  و تا كنون مسابقات 150 حديث برگزار شده است.  

در اين دوره از مسابقات كه به مدت سه روز برگزار مي شود، شركت كنندگان در رشته هاي قرائت، ترتيل، تحقيق ، حفظ و حديث با يكديگر به رقابت مي پردازند.

در حاشيه برگزاري اين مسابقات در محل مركز همايشهاي بين المللي كيش نمايشگاهي از آثار قرآني هنرمندان جزيره كيش و غرفه "قرآن بخوانيد و جايزه بگيريد" براي كودكان داير شده است.