همزمان با گرامیداشت روز کیش؛

ساختمان جدید شورای شهر کیش افتتاح شد

همزمان با 20 آبان و گرامیداشت روز کیش، ساختمان جدید شورای شهر کیش افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ساختمان جدید شورای شهرکیش با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت کیش، فرمانده نیروی انتظامی کیش، شهردار بندرلنگه، اعضای شورای شهر بندرلنگه، اعضای شورای شهر کیش و جمعی از مسئولان محلی کیش افتتاح شد.

در آیین افتتاح ساختمان جدید شورای شهر کیش که صبح روز یکشنبه در محل ولاهای فردوس و در جمع کثیری از خبرنگاران و اصحاب رسانه انجام شد سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با تأکید بر استفاده از خرد جمعی در برنامه‌های توسعه ای گفت: شوراهای اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مردمی در کشور از جایگاه بلند و رفیعی برخوردار است.

وی همچنین گفت: از طریق شورای شهر می‌توان خواسته مردم را با حاکمیت در میان گذاشت. از این رو مردم انتظار بیشتری از شوراها دارند. انتظار مردم از شوراها در جهت افزایش مشارکت عمومی، اعتمادسازی بیشتر و احقاق حقوق مردم است.

بنابر همین گزارش همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش متذکر شد: شورای شهر، پارلمانی محلی در سطح شهرهاست که نمایندگان آن توسط مردم انتخاب شده و این پارلمان کوچک شهری نشانگر وجود مردم سالاری دینی در کشور است و برای افزایش مشارکت مردم در اداره شهرها شکل گرفته است.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش نیز ضمن حمایت از پنجمین دوره شورای شهر کیش به عنوان شورایی توانمند، پُرکار و متفاوت افزود: شورای شهر مکانی معنوی و فرصتی برای خدمت است تا هر کس دینش را به منطقه خود ادا کند و خدمت در شورای شهر برای جامعه نشاط آور و باقیات الصالحات است.

شریف شریفی نژاد شهردار بندرلنگه نیز از تعامل و ارتباط بسیار خوب و مستمر اعضای شورای شهر کیش با شورای شهر بندرلنگه گفت و خاطرنشان ساخت: اداره شهر جز با مشارکت شهروندان نمی تواند به مرحله اجرا درآید. پس یکی از وظایف مهم و اصلی شوراها بسترسازی برای بروز و ظهور مشارکت عمومی مردم در امور مربوط به شهر است.

وی از شورای شهر کیش به عنوان شورایی فعال و مقتدر یاد کرد.

یادآور می شود در این مراسم عبدالنبی شرفی رئیس شورای شهر کیش گزارش کوتاهی از روند فعالیت 15 ماه گذشته این شورا را ارائه کرد.

عبدالنبی شرفی، بدریه بحرینی، ایرج شرف زاده، محمد طاهری و محمد جاسم پور اعضای پنجمین دوره شورای شهر کیش هستند.