شتاب در تکمیل پروژه های زیربنایی در مسیر تحول جزیره کیش؛

دکتر انصاری لاری از اتمام پروژه ترمینال جدید فرودگاه کیش تا یکسال آینده خبر داد

دکتر انصاری لاری در بازدید از ترمینال جدید فرودگاه کیش از افزایش ظرفیت این فرودگاه به 6 میلیون نفر و تکمیل پروژه تا سال آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر انصاری لاری که صبح چهارشنبه 9 خرداد به همراه معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش از روند احداث ترمینال جدید فرودگاه کیش بازدید کرد با اشاره به بازدید سه ماه پیش از این پروژه گفت: در بازدید قبل که نزدیک به 70 نیروی متخصص وکارگر در این پروژه مشغول به فعالیت بودند مقرر شد نسبت به فعال تر شدن کارگاه و افزایش تیم کاری و سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه اقدام کنیم که امروز شاهد هستیم این وعده محقق شده است.

وی افزود: در این مدت تیم تخصصی معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش این طرح را مورد باز بینی قرار دادند و با کمک مشاوران نسبت به رفع نواقص اقدام کردند که دستاورد این بازبینی افزایش ظرفیت پذیرش مسافر از 3 و نیم میلیون نفر به حدود 6 میلیون نفر و خدمات دهی بخش بار به سه هزار چمدان در ساعت است.

دکتر انصاری لاری با بیان اینکه در پی این اقدامات ترمینال در خور و مناسبی برای جزیره کیش ساخته می شود که تا سالها جوابگوی نیاز این منطقه آزاد کشور است افزود: قرار بود این ترمینال همزمان به پروازهای داخلی و خارجی خدمات بدهد که با برنامه ریزی های انجام شده ترمینال دیگری برای پروازهای خارجی با مساحت 17 هزار مترمربع در حال طراحی است وتا زمان تکمیل پروژه ترمینال خارجی خدمات دهی به هر دو بخش داخلی و خارجی در همین ترمینال انجام می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه از انعقاد دو تفاهم نامه با بخش خصوصی با هدف تامین تجهیزات مورد نیاز ترمینال جدید فرودگاهی خبر داد و گفت: در پی عقد این دو تفاهم نامه و تهاتر با سرمایه گذاران بخش خصوصی با تامین منابع مالی مورد نیاز، تجهیزات لازم تا یک ماه آینده خریداری خواهد شد.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده پروژه ترمینال جدید فرودگاه کیش تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و تا کنون 130 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است اما بدلیل رکود اقتصادی کشور ودیگر دلایل این پروژه مدتی متوقف شد و در حال حاضر با از سر گیری عملیات ساخت، حدود 300 میلیارد تومان دیگر به صورت نقدی یا تهاتر برای تکمیل پروژه، اعتبار پیش بینی شده است.  

دکتر انصاری لاری بهره گیری از مشاوران خوب داخلی و خارجی در زمینه فرودگاهی را از نقاط قوت این پروژه برشمرد و گفت: هزینه تحمیلی اصلاحات در طرح اولیه برای ظرفیت 3 و نیم میلیون مسافر 200 میلیارد تومان بود که با اصلاحات انجام شده و افزایش ظرفیت به 6 میلیون نفر، 100 میلیاردتومان دیگر به هزینه اصلاحات افزوده شد.

گفتنی است ترمینال جدید فرودگاهی کیش از نظر مساحت سومین ترمینال بزرگ فرودگاهی کشور بعد از مهرآباد و ترمینال مشهد است.