خواسته مدیرکل بنادر هرمزگان از مدیرعامل منطقه آزاد کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن دیدار و گفتگو با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از بخش های مختلف بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از تین نیوز، در این برنامه دیدار و بازدید که جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه نیز حضور داشتند، در خصوص راهکارهای همکاری میان دو مجموعه و همگرایی برای توسعه بندری و گردشگری دریایی جزیره کیش بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

اله مراد عفیفی پور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن بیان رسالت ها و مأموریت های سازمان بنادر و دریانوردی، گزارشی مبسوط از ظرفیت ها و توانمندی های بندر شهید رجایی و همچنین آخرین دستاوردهای عملیاتی این بندر را ارایه کرد.

وی توسعه ترانشیپ و گردشگری دریایی را از جمله قابلیت‎های بندر کیش دانست و خواستار توجه سازمان منطقه آزاد نسبت به زیر ساخت‎های بندر چارک و آماده سازی پسکرانه آن به منظور خدمات رسانی مناسب به مسافران دریایی شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اشاره به پیگیری های صورت گرفته توسط این مجموعه و مذاکرات انجام شده با مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای ترغیب تورگردانان برای تردد کشتی های کروز به بنادر ایران، گفت: خوشبختانه ظرفیت های خوبی در بنادر استان هرمزگان برای پذیرش اینگونه کشتی ها وجود دارد که می توان از ظرفیت های منطقه آزاد کیش نیز برای تحقق این هدف مهم بهره گرفت.

عفیفی پور گردشگری دریایی را یکی از محورهای مهم توسعه جزیره کیش دانست و تصریح کرد: توسعه این صنعت باعث رونق اقتصاد و اشتغال و همچنین ایجاد حسن شهرت برای کشور می شود.

این مقام مسوول در بخش دیگری از اظهارات خود بر لزوم رعایت مقررات ملی و کنوانسیون های بین المللی در زمینه فعالیت‎های دریایی و ساخت و سازهای ساحلی در جزایر تأکید کرد.

علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این دیدار، خدمت رسانی به مردم را وظیفه اصلی تمامی مسئولان در نظام جمهوری اسلامی دانست.

وی از سطح بالای تعاملات سازمان منطقه آزاد کیش با زیر مجموعه های وزارت راه و شهرسازی سخن به میان آورد و گفت: آماده همکاری با مجموعه اداره کل بنادر هرمزگان برای توسعه دریایی و بندری جزیره کیش به ویژه در زمینه رونق بخشی به فعالیت های بین المللی حمل و نقل دریایی کالا هستیم.

مونسان به تشریح اقدامات صورت گرفته در بندر تجاری کیش پرداخت و خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم تا بندر کیش به یک بندر استاندارد تبدیل شده و در مدار تردد کشتیرانی های لاینر بین المللی قرار گیرد.

وی اهمیت و جایگاه ویژه بندر شهید رجایی در اقتصاد دریایی کشور را یاد آور شد و اضافه کرد: مشتاق هستیم تا از تجربیات مجموعه مدیریتی بندر شهید رجایی برای توسعه فعالیت های بندر تجاری کیش استفاده کنیم.

لازم به ذکر است، پس از پایان این نشست، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با همراهی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از امکانات و قابلیت های این منطقه ویژه اقتصادی، اسکله های ۴۰ گانه آن و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران بازدید کرد.

اراضی پشتیبانی، ترمینال های  یک و  دو کانتینری، ترمینال های جنرال کارگو (کالاهای متفرقه و عمومی) و بندر نفتی خلیج فارس از جمله بخش هایی بود که مورد بازدید مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفت.