در4 ماه نخست امسال انجام شد؛

خدمات دهی به 115 گردشگر سلامت در بیمارستان کیش

بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش در 4 ماه نخست امسال پذيراي 115 گردشگرسلامت بوده است

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش در 4 ماه نخست امسال  يكصد و پانزده گردشگر داخلي و خارجي از خدمات درماني پيشرفته  در بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي جزيره كيش استفاده كردند.

بنا بر اين گزارش اين گردشگران سلامت بيشترين مراجعه را به بخش هاي اورژانس، بستري، پاراكلينيك، سي سي يو و آي سي يو داشته اند.

با توجه به حضور پزشكان متخصص در رشته هاي مختلف در بيمارستان كيش اين گردشگران كه براي استفاده از خدمات پزشكي و درماني در بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش به اين جزيره سفر كرده اند  بيشترين مراجعه را به متخصصان طب اورژانس، جراح عمومي، ارتوپدي، داخلي، گوش و حلق و بيني و جراحي هاي زيبايي، كاشت مو، مغز و اعصاب، اورولوژي  و زنان و زايمان داشته اند.

بدون شك حركت مستمر و هدفمند جزيره كيش در راستاي  فراهم شدن امكانات مناسب و جاذبه هاي نوين گردشگري  در اين منطقه و اعتباري كه اين جزيره زيباي مرجاني در ميان گردشگران داخلي و خارجي كسب كرده است موجب رشد شمار گردشگران شده است. البته در چند سال گذشته گردشگري سلامت هم مقوله اي بوده است كه  با جديت از سوي مسئولان منطقه پيگيري شده است. 

بهره مندي از امكانات درماني و بیمارستانی مجهز همراه با محیطی آرام در كنار امکانات تفریحی و توریستی از مهم ترين مولفههاي توسعه گردشگري سلامت است كه با توجه به پتانسیل های موجود، مي توان گفت جزيره كيش در اين مسيرحركتي مطمئن و مستمر را آغاز كرده و با سرعت پيش مي رود تا سهم كشورمان را از بازار پر رونق گردشگري سلامت در منطقه افزايش دهد. بر اساس آمارهای جهانی از گردشگران سلامت بین المللی می توان بازار كشورهاي عربي را پر جاذبه ترین دانست. جمعیت 245 میلیون نفری 17 کشور عرب و فقدان خدمات تخصصی کافی موجب شده سالانه هزاران بیمار از اين كشورها راهی ديگر نقاط جهان شوند.

در اين ميان  ایران با داشتن پزشکان متخصص و متبحر، هزینه های پایین درمان، برخورداری از منابع طبیعی و اقلیم مناسب، مقصدي مطلوب براي گردشگران سلامت است و خوشبختانه جزیره کیش که در خلیج فارس نیز واقع شده با توجه به همجواری دارای مزیت رقابتی است. در كنار امكانات مناسب اقامتي و پذيرايي و هتل هاي مجهز، نبود ترافیک در جزیره، هوای مطلوب، امنیت، فضاهای تفریحی و گردشگری و هزینه های پایین درمان و مهمتر از همه اعتماد به پزشک ایرانی از ویژگی های جزیره کیش در دستیابی به جايگاهي برتر در زمينه گردشگري سلامت در منطقه است كه این جزیره را به محیطی کاملا مناسب برای جذب توریسم درمانی تبدیل كرده است.

مهم تر اينكه طرح تجهيز و توسعه بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي جزيره كيش و تعامل با نخبگان پزشکی و برترين متخصصان رشته هاي مختلف پزشكي از جمله اقدامات مهمي بوده است كه در جهت تامين زير ساخت هاي توسعه گردشگري سلامت در كيش انجام شده است. در حال حاضر بيمارستان كيش مجهز به مرکز بین المللی کبد و هپاتیت است و كلينيك هاي مجهز پوست و زیبایی و مشاوره ژنتیک، اطفال و چشم  از دیگر ویژگی های بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش است.

در حال حاضر اين مركز درماني 64 تختخوابه مجهز به امکانات لازم بوده. بخشهای تخصصی و مراقبت های ویژه همچون ICU، CCU، مراقبت های ویژه اطفالNICU ، بخش های آندوسکوپی، کلونوسکوپی، لاپاراسکوپی، پوست، مو و زیبایی، کلینیک و مرکز بیماری های کبدی در خاورمیانه، نصب سیستم های تصویر برداری پانورکس، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، سنجش تراکم استخوان، فیبرو اسکن برای بیمارهای کبد از جمله بخش های تخصصی است كه در مدت 3 سال و نيم گذشته در اين بيمارستان ایجاد شده است.

اينك با فراهم شدن امكان ارائه خدمات و استفاده از  پيشرفته ترين تجهيزات پزشكي در بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش هر روزه بر شمار گردشگران خارجي كه از كشورهاي منطقه براي خدمات درماني به اين جزيره زيباي مرجاني سفر مي كنند افزوده مي شود. روندي كه بي شك با همت و عزم ملي ادامه مي يابد تا كيش نخستين و تنها انتخاب گردشگران سلامت در منطقه خليج فارس و آسياي ميانه باشد.