در بازدید دکترمظفری از مساجد در حال ساخت کیش عنوان شد:

حمایت سازمان منطقه آزاد کیش وخیرین از تسریع ساخت مساجد با پیشرفت فیزیکی 50 درصد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ازحمایت سازمان و خیرین برای تسریع روندساخت مساجد با پیشرفت فیزیکی 50 درصد و بیشتردر کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکترمظفری  که عصر دوشنبه 27 خرداد به همراه امام جمعه کیش و جمعی از معاونان ، مدیران و مشاوران این سازمان از مساجد در حال ساخت جزیره کیش بازدید کرد با ابراز خرسندی از پر رونق بودن فعالیت مساجد جزیره کیش گفت:  ساخت مساجد فرصتی است برای خیرین تا با مشارکت در این امر خداپسندانه نام و یاد نیکو از خود بجا بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه بانیان جلب کمک خیرین در جهت ساخت مساجد در ثواب این امرخداپسندانه سهیم هستند گفت : تلاش می کنیم تا با کمک خیرین ، روندساخت مساجدی که  بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند تسریع شده و به بهره برداری برسند. 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش باشاره به اینکه مساجد کانون دیرینه اجتماع مسلمانان هستند گفت : این کانون های مذهبی و فرهنگی همواره نقش مهم و موثری در اتحاد و یکپارچگی مردم ایفا کرده اند،و به همین دلیل در تمام عناصر و اجزای مساجد نماد وحدت دیده می شود.

دکترمظفری در ادامه این بازدید و درنشستی در دفتر امام جمعه کیش ، حضور در فضای مساجد به عنوان خانه خدا را منشا آرامش برشمرد و گفت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم برای آرامش قلبهایمان وقت بگذاریم و درمساجد حضورفعال داشته باشیم .

 وی افزود: بهتر است مساجد با استفاده از طرحی واحدی با هویت بومی و کیفیت بالای معماری که در تمام عناصر و اجزای آن نماد وحدت دیده شود با معماری بومی جزیره همسان سازی شوند.

 دکترمظفری تصریح کرد: البته به جای ساخت مساجد بزرگ ، مساجد محلی با ظرفیت های واقعی تعریف شود تا  در بخش عملیات عمرانی ، طرح ها زمان بر نباشند.

وی  با ارائه پیشنهاد مشارکت در جلسه هفتگی خیرین کشوری در تهران باتفاق امام جمعه کیش گفت:  تلاش میکنیم تا از ظرفیت این مجمع در کیش استفاده شود .

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با اشاره به روایت ساخت  مسجد قبا  به عنوان نخستین مسجد ساخته شده صدر اسلام گفت : بنا به سنت نبی مکرم اسلام و درجهت تقویت وحدت مسلمانان بکوشیم تا ساخت مساجد به عنوان محلی برای عبادت و ایجاد و تقویت وحدت، همواره توسعه داشته باشد .  

امام جمعه کیش افزود: افرادی که اعتقاد و ایمانشان به پرودگار قوی است در ساخت و تعمیر مساجد نقش پررنگی دارند ، چراکه صدای دین ، صدای آرامش است و شکی نیست که ما به عنوان متولیان رساندن صدای دین به گوش مردم باید تلاش مضاعفی در آبادانی و ساخت و ساز مساجد داشته باشیم .

وی  با اشاره به برگزاری جلسه ای در سال گذشته در خصوص مساجدنیمه سازو ابرازتاسف از توقف روند ساخت برخی مساجد جزیره کیش برای سال های طولانی اظهار داشت: برخی مساجد در شان هیچکدام از ساکنان کیش نیست و سال گذشته نیز جلسه ای با همین موضوع برگزار شد که متاسفانه تاکنون اقدام عملی در جهت تکمیل و اتمام این مساجد انجام نشده است .