جزیره کیش در سوگ سالار و سرور شهیدان سیاه پوش شد

کیش با آغاز ماه محرم، در عزای شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به سوگ نشست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش نخستین شب از مجالس عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان ، شامگاه نهم شهریور در مسجد الغدیر و هیات آذریهای مقیم کیش با حضور جمعی از مسئولان سازمان منطقه آزاد ، مسئولان محلی،امام جمعه کیش و ائمه جماعات برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش در این مراسم معنوی ضمن تسلیت این ایام در خصوص مجالس عزاداری امام حسین (ع) گفت: دهه محرم و مجالس عزای سالار شهیدان، فضایی معنوی و پر از فیض است که خود نعمتی الهی محسوب می شود و ما باید افتخار کنیم که پیرو چنین مکتبی هستیم و به فرموده مقام معظم رهبری مجالس عزاداری امام حسین(ع) نعمت بزرگ الهی است که خدا در اختیار ما قرار داده است.

وی در ادامه به این نکته تاکید کرد که فکر، ذهن و دلتان را پاک کنید و با ظاهر و باطنی آراسته در این مجالس قرار بگیرید و نگاهتان به اینگونه مجالس به عنوان نعمتی بزرگ الهی باشد تا از آن بهره مند شوید.

امام جمعه کیش با اشاره به فضای مناسب ایجاد شده ،از اتحاد و تعامل خوب بین مسئولان فرهنگی و اجرایی جزیره قدردانی کرد و گفت: از نظر من امسال محرمی  پربارتر پیش رو داریم و احساسم این است که با همت و حضور گرم شما عزیزان این مجالس معنوی با شرایط بهتری برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با سپاس از حمایت های همه جانبه سازمان منطقه آزاد کیش در برگزاری مجالس عزای امام حسین (ع )  از عملکرد تمامی مسئولان و مدیران این سازمان و فرماندهان نظامی و انتظامی قدردانی کرد و اظهار داشت: برای خدمت به امام حسین(ع) باید با جان و دل تلاش کنیم و بسیار خوشحالم که این روحیه در سراسر جزیره کیش به وضوح قابل مشاهده است.

گفتنی است آیین معنوی طشت گذاری که هر ساله  به یاد لب تشنگی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران آن حضرت و همچنین ایثار و از خودگذشتگی آنان، در مسجد الغدیر و هیات آذری های کیش برگزار می شود، شب گذشته نیز این مراسم همزمان با نخستین شب از مراسم عزاداری دهه اول محرم انجام شد.