در مراسم معارفه سرپرست جدید هلال احمر کیش مطرح شد:

جزایر کیش و هندورابی پایلوت برنامه های هلال احمر کشور

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در مراسم معارفه سرپرست جدید جمعیت هلال احمر از جزایر کیش و هندورابی به عنوان پایلوت برنامه های این سازمان یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور، امام جمعه اهل سنت و جمعی از مسئولان محلی مراسم تودیع دکتر محسن آسوبار رییس اسبق و معارفه دکتر حبیب درگاهی سرپرست جدید جمعیت هلال احمر کیش 29 فرودین ماه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم، علی اصغر مونسان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های جمعیت هلال احمر در جزیره کیش گفت: خدا را شاکریم که در نظام جمهوری اسلامی ایران قرار داریم که با همراهی مردم خوبمان روز به روز مسیر ترقی را طی می کنیم.

وی با اشاره به اهمیت سازمان هلال احمر اظهار کرد:  نشان هلال احمر بیانگر آرامش و آسایش مردم است به این معنا که در زمان گرفتاری و مشکلات مردم این نشان آرامش را برای جامعه به دنبال دارد لذا این نهاد همواره برای مردم وکشور سراسر خیر و برکت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: هلال احمر نهادی است که در سراسر دنیا در راستای کمک به مردم و گرفتاران عملکرد دارد کما اینکه وقوع حوادثی چون سیل و زلزله در برخی از استان ها نیز نشان داد که هلال احمر در بدترین شرایط و موقعیت های خطرناک با از خود گذشتگی وارد عمل می شود.

مونسان ادامه داد: هلال احمر سازمانی است که بیش از 5 برابر گروه استخدامی خود داوطلب دارد و این نشان می دهد که  سازمانی منحصر به فرد است چرا که کارمندان و پرسنل آن با ایثار کار می کنند. در واقع 50 هزار داوطلبی که در این عرصه حضور دارند بدون هیچ چشم داشتی با عشق در این راستا گام بر می دارند پس خدمت در این سازمان از نظر من سراسر خیر و موجب اجر است.

وی عملکرد هلال احمر را در داخل کشور و بحران های منطقه ای مثبت ارزیابی کرد و گفت: چهار سال پیش که ما وارد جزیره شدیم، هلال احمر جزیره، جزء ادارات کمرنگ و خاموش کیش بود و چندان در عرصه شهر دیده نمی شد البته این عرصه با آمدن دکتر آسوبار و تلاش و انگیزه ایشان ارتقاء یافت و تجهیزات جدیدی برای جزیره در جهت رفاه شهروندان و گردشگران مهیا شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تاکید کرد: کیش بر خلاف مقیاس جغرافیایی خود دارای ویژگی های خاصی است که کار کردن در آن را سخت تر از بسیاری استان های دیگر می کند.

وی ادامه داد: حضور مسافران و آمار بالای تردد به کیش نیز شرایط این جزیره را متفاوت کرده است زیرا در واقع عملکردهای مسئولان این جزیره مورد قضاوت 80 میلیون ایرانی قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به موقعیت سوق الجیشی کیش گفت: پیرامون کیش سکوهای نفتی و پالایشگاه هایی وجود دارد که از مناطق مهم و خطر آفرین هستند البته ما تا امروز حادثه جدی نداشته ایم اما لازم است که در این باره قبل از هر اتفاقی بیاندیشیم و آماده باشیم.

مونسان تاکید کرد: کیش به لحاظ توسعه شهری و امکانات دارای موقعیت خوبی است لذا می تواند یکی از پایگاه های خوب برای جمعیت هلال احمر در منطقه خلیج فارس باشد و جمعیت هلال احمر می تواند از هندورابی نیز به عنوان یک پایگاه آموزشی، عملیات و تفریحی استفاده کند ضمن اینکه ما نیز آماده ارائه هر نوع کمک و خدمات در این راستا هستیم.

وی بر لزوم خرید تجهیزات لازم در هلال احمر کیش تاکید کرد و گفت: به طور حتم در شرایط خطر، جزیره کیش و جزایری که جزء آن هستند به لحاظ ایمنی، دارای استاندارد بالاتری نسبت به استان های همجوار هستند لذا در بحران ها پایگاه هلال احمر در کیش می تواند بدون آسیب به ارائه خدمت بپردازد که به نظر من ویژگی مهمی است که در کیش وجود دارد البته لازم است که در راستای شناسایی و خرید تجهیزات دریایی نیز اقداماتی انجام دهیم تا در مواقع ضروری مشکلی به وجود نیاید.

معاون اجرایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران: کیش و هندورابی پایلوت برنامه های هلال احمر می شوند

دکتر محمدیون، دبیرکل و معاون اجرایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از اجرای طرح پایلوت این سازمان در کیش خبر داد و گفت: اجرای برنامه پنج ساله جمعیت از مهمترین برنامه های سال 96 ما در هلال احمر خواهد بود ضمن اینکه بر اساس مذاکراتی که با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش داشته ایم، کیش به عنوان پایلوت کلیه برنامه های ما انتخاب خواهد شد.

وی افزود:  قرار است که از جزیره هندورابی نیز بازدیدی داشته باشیم تا بنا بر توصیه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از این بخش به عنوان پایگاه آموزشی جمعیت هلال احمر استفاده شود.

معاون اجرایی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی جزیره کیش و امنیتی که در آن موجود است، می تواند برای استان های جنوب کمک کننده باشد لذا ما می توانیم جزیره کیش را به عنوان یک مرکز پشتیبانی که حمایت کننده استان ها در مواقع لزوم است، تعیین کنیم.

در ادامه این جلسه حبیب درگاهی نیز با اشاره به اهمیت توجه به تهیه تجهیزات تازه در هلال احمر کیش گفت: تشدید نیروی های امدادی از مهمترین کارهایی است که باید در جزیره کیش دنبال کرد. ضمن اینکه وجود 22 مورد اقلام امدادی نیز جزء پیگیری های ما است که امید است با همکاری های سازمان منطقه آزاد کیش که همواره حامی جمعیت هلال احمر جزیره بوده اند نسبت به تامین این اقلام امدادی اقدام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه جزیره کیش دارای راه آبی با سرزمین اصلی است لذا نیاز به قایق های امدادی در این عرصه یک ضرورت  است و امیدواریم که بتوانیم با کمک مسئولان مربوطه این امکانات را برای مواقع ضروری در اختیار داشته باشیم.

سرپرست جدید هلال احمر کیش تصریح کرد: ضمن اینکه جزیره کیش می تواند پایلوت در بخش های مختلف هلال احمر باشد لذا می توان در این عرصه گام برداشت.

شایان  ذکر است که در این جلسه، معاون اجرایی سازمان هلال احمر کشور، امام جمعه اهل سنت و جمعی از مدیران و معاونان سازمان و سایر بخش های جزیره حضور داشتند.