معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش :

تقویم گردشگری کیش با رویکرد پایداری گردشگر در تمام طول سال تدوین شده است

در ششمین روز از هفته دولت معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در برنامه زنده رادیویی امروز کیش علاوه بر ارائه گزارش عملکرد معاونت خود، به سئوالات کیشوندان پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در ششمین روز از هفته دولت برابر با یکشنبه 7 شهریور، مهندس محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در برنامه زنده رادیویی امروز کیش حضور یافت و به سئوالات کیشوندان در خصوص گردشگری کیش پاسخ داد.

محب خدایی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت، یاد آور شد: در دولت تدبیر و امید، همه تلاش دولتمردان این است که بتوانند با توجه به واقعیت ها بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی در خصوص برنامه ریزی معاونت گردشگری در طول سه سال گذشته گفت: هرشخصی وقتی به سمتی گمارده می شود ، ابتدا باید تحلیلی از سیستم آن واحد داشته باشد تا بتواند قوت ها، ضعف ها، تهدید ها و فرصت ها را شناسایی و محوریت کارها را تعریف کند. پس از ورود من به این معاونت با کمک همکارانم، این حوزه را آسیب شناسی کردیم. سابق بر این در معاونت گردشگری آمار تحلیلی وجود نداشت  و ما برای فعال کردن ظرفیت ها ، نمی توانستیم به صورت تحلیلی و سنجشی اعداد را کنار هم قرار دهیم تا برنامه مدونی داشته باشیم. با تلاش همکارانم در معاونت گردشگری برنامه ریزی ویژه ای در جهت شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت ها انجام شد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص میزان ورود گردشگر به جزیره کیش عنوان کرد: ما شاهد این هستیم که گردشگری در کشور افت کرده ، حتی در شهرهایی همچون شیراز و اصفهان که مقصد گردشگری هستند. ولی جزیره کیش در همین دوران نیز رشد فزاینده ای در خصوص ورود گردشگر داشته است. در طول ایام نوروز در سه سال گذشته ، هر سال 10 درصد رشد ورود گرددشگر داشتیم . در نوزدهمین جشنواره تابستانی کیش نیز تا شهریور ماه شاهد 7/16 درصد رشد گردشگر بودیم و همچنین از ابتدای سال 95 نیز تا به امروز 11 درصد رشد داشتیم.

وی ضمن اشاره به اینکه زحمت خدمات رسانی به گردشگران بر دوش کیشوندان است، افزود: خدمات رسانی کار بسیار سختی است که کیشوندان به خوبی از عهده آن بر می آیند. کیشوندان در تمام طول سال و در ایام گردشگری تفریحی در کشور، به هیچ عنوان استراحت، تفریح و تعطیلی ندارند .

محب خدایی ضمن اعلام تدوین تقویم گردشگری برای تمام ایام سال در جزیره کیش گفت: گردشگری تفریحی در ایام عید نوروز و تابستان رونق دارد ولی برای توازن میزان ورود گردشگر به جزیره کیش ، همانند سایر کشورها در فصل زمستان گردشگری نمایشگاهی و همایش ها را ایجاد کردیم. این همپوشانی ، ظرفیت گردشگری را در طول سال به تعادل می رساند.

وی افزود: در تمام شهر ها که فقط به عنوان یک شهر معمولی تعریف شده اند، تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها بر مبنای جمعیت آن منطقه صورت می گیرد. اما در جزیره کیش که زیر 30 هزار نفر جمعیت دارد، به خاطر گردشگری بودن منطقه، از امکاناتی چون بیمارستان پیشرفته، صدا و سیما و سایر ارگان ها برخورداریم.

همچنین مهندس محب خدایی در بخش دیگری از این گفتگو از راه اندازی گردشگری ترکیبی نام برد و گفت: دکتر مونسان به صورت تکمیلی و به زودی  راه اندازی گردشگری حمل و نقل ترکیبی را اعلام می کنند. این نوع گردشگری بدین صورت است که گردشگران از شهر مبدأ خود به جزیره قشم سفر می کنند، با کشتی  و از راه دریا به کیش ورود می کنند و دوباره از کیش به شهر مبدأ خود بر می گردند.

وی از افزایش تعداد سفرها به مقصد جزیره کیش خبر داد و اعلام کرد به زودی پرواز شاهرود – کیش نیز راه اندازی می شود.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص پرسش یکی از مخاطبان در خصوص ورود گردشگر خارجی و برقراری مجدد پرواز به ترکیه، گفت: کیش با توجه به موقعیت استراتژیکی که دارد می تواند تبدیل به قطب گردشگری ترانزیت مسافر و کالا شود. برقراری سفر به استانبول در دو سال قبل با هدف ترانزیت کالا انجام شده بود که می توانست کمک به جذب مسافر خارجی بکند. اما به دلیل مشکلات داخلی ایر لاین مربوطه آن پرواز متوقف شد.

وی افزود: با برنامه ریزی هایی که در دست اقدام است کیش به عنوان قطب ترانزیت کالای خارجی و صادرات کالای داخلی  به صورت چمدانی معرفی می شود.

محب خدایی یادآور شد: برای افزایش گردشگران خارجی مقرر شده تا در استان های جنوبی کشور با کمترین هزینه پرواز های خارجی برقرار شود و از آن پس ورود مسافر به مقصد کشورهای خارجی نیز از کیش افزایش می یابد.

در این برنامه رادیویی معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به سئوالات دیگری از جمله، حمایت از بخش خصوصی در ایجاد جاذبه گردشگری در کیش مثل موزه جانور شناسی، ایجاد شهربازی عروسکی، جلسه و نشست با بازاریان، قیمت بلیط هواپیما برای سفر به کیش  پاسخ داد.

گفتنی است، در طول هفته دولت معاونان سازمان منطقه آزاد کیش با شرکت در برنامه امروز کیش به سئوالات مخاطبان پاسخ دادند.