مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در دومین نشست فرهنگ و هنر؛

تبلیغ نو اندیشی دینی برنامه جزیره کیش در مسیر تحول است

دکتر انصاری لاری در دومین نشست فرهنگ و هنر گفت: همزمان با توسعه اقتصادی و جتماعی، نو اندیشی دینی از اهم برنامه های سازمان منطقه آزاد برای تحول جزیره کیش است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست که با حضور مسئولان محلی، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و سید علی موسوی گرما رودی شاعرخوب کشورمان، شامگاه پنج شنبه و همزمان با شب ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با موضوع زن، مادر، فاطمه (س) برگزار شد دکتر انصاری لاری با اشاره به جایگاه رفیع زن در اسلام گفت: توجه و تکریم پیامبر گرامی اسلام (ص) نسبت به حضرت فاطمه الزهرا(س) مبین اهمیت حضور زن در خانواده و جامعه اسلامی است.

وی افزود: فاطمه زهرا (س) صاحب فضائل بسیار از جمله دختر رسول خدا، همسر ولی خدا و مادر ائمه خدا است اما هیچ یک از این فضایل به اراده بانوی اسلام نبوده بلکه عنایت و لطف خداوند بوده است.

انصاری لاری با اشاره به توصیه ای از رسول اکرم (ص) به بانوی اسلام که خداوند وی را به زیبایی و نیکویی امر کرده و از زشتی پرهیز داده است افزود: پیام این موضوع این است که ما به عنوان پیروان راستین ائمه (ع) با پیروی از این خانواده باید ضمن درک تعبدی یک درک زیباشناسانه از دین داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه امروز زنان کشورمان با توجه به تغییرات مادام جهان از یک سو و سنت ها و چار چوب های فرهنگی از سویی دیگر، در شرایطی قرار دارند که نمی دانند چگونه باید رفتار کنند گفت: الگویی که بزرگان و نصیحت گران معرفی می کنند حضرت فاطمه زهرا(س) است شخصیتی که با وجود برگزاری جشن ها و آیین های بسیار در روز میلادشان، همچنان آن گونه که باید شناخته نشده اند و جا دارد برای معرفی کامل این الگوی برتر زنان، همه زوایای زندگی این بانوی بزرگ مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در جزیره کیش به عنوان یک قطعه ممتاز ایران اسلامی فرصت داریم بیشتر به گوهر دین توجه کنیم و با گذر از پوسته دین به معرفت رسیده و جنبه های زیبایی شناسانه دین را دریابیم.

انصاری لاری با بیان اینکه اگر انسانی زیبا پسند نباشد باید در تمامیت انسانی او تردید کرد افزود: ما در کیش اگر توانستیم زیبایی‌های طبیعی، محیطی، موسیقی، هنر و سرمایه‌گذاران کار آفرین پاک دست را بر دغل کاران و سود جویان و دولتمردان صادق و خدوم را بر سیاست بازان حقه باز ترجیح دهیم در واقع از پوسته‌ دین عبور کرده ایم و به معنا و حقیقت دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه در جزیره کیش از توسعه اقتصادی و اجتماعی غفلت نخواهیم کرد افزود: ما در کیش در برابر کشور مسئولیت داریم چرا که فرصت هایی که در این خاکپاره برای پرداختن به امور معنوی و فرهنگی وجود دارد در کشور وجود ندارد.

انصاری لاری عنوان کرد: باید کیش را به انتخاب اول هنرمندان و نخبگان حوزه‌های مختلف برای زندگی تبدیل کنیم و غیر از نخبگان، عرصه برای زندگی دیگرانی که لذت و شوق معنوی ندارند تنگ شود.

وی با تأکید بر پرهیز از تند خویی و خشونت و دیگر زشتی های اخلاقی گفت: ویژگی جامعه اسلامی آن است که هنر، زیبایی و ظرافت از در و دیوارش ببارد و اگر ما زیبایی طبیعت را درک نکنیم درکی از زیبایی شریعت هم نخواهیم داشت.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: شرط اسلامی شدن یک جامعه فقط الزام به رعایت حجاب نیست، هر چند که لازم است اما حجاب وسیله ای برای عفاف است.

وی افزود: در جامعه ای که روح پاک باشد، چشم هم پاکیزه می ماند در غیر اینصورت چشم و روح ناپاک از پشت حجاب آهنین هم سوء ظن خود را وارد خواهد کرد.

انصاری لاری گفت: ما نیاز به جان، روح و چشم پاک داریم که تنها با درک زیباشناسانه از دین میسر و محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: باور داریم اقداماتی که انجام می دهیم نه باید فقط خوشایند امروز مردم جزیره کیش باشد بلکه کارهایی در دست اجرا داریم که شاید امروز برای شهروندان جزیره کیش ملموس نباشد اما در سال های آتی اثرات مثبت آن منفعت عموم را در پی خواهد داشت.

دکتر انصاری لاری توجه به مسائل فرهنگی را از اولویت های کاری خود برشمرد و گفت: در حال انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت آموزش  و پرورش هستیم تا آموزش و پرورش کیش از تبعیت استان خارج شده و زیر نظر مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور اداره شود. اجرای این طرح اگرچه امروز برآوردی برای جزیره کیش ندارد اما به مرور زمان علاوه بر جذب نخبگان و خانواده هایشان برای سکونت در کیش، باعث اعتلای فرهنگی و علمی فرزندان این جزیره می شود.

دکتر انصاری لاری در پایان ضمن آرزوی توفیق برای مردم جزیره کیش، همدلی ومشارکت مردم با مسئولان را زمینه بروز تحول و توسعه این جزیره مرجانی عنوان کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هم در این مراسم با تقدیر از هنرمندان کیش در برگزاری این مراسم گفت: جایگاه و منزلت زن در تاریخ اسلام با میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) متبلور شد و علمای شیعه از برکات وجود حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان خیر کثیر یاد می کنند.
سعید پورعلی با اشاره به برگزاری دومین نشست فرهنگ و هنر جزیره کیش با موضوع زن، مادر و فاطمه (س) در گرامیداشت مقام شامخ زن در دین مبین اسلام که برگرفته از جایگاه رفیع دخت نبی مکرم اسلام (ص) است از حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان منت خداوند عزوجل به بندگانش یاد کرد .
گفتنی است در این مراسم که با اجرای برنامه های متنوع هنری همراه بود سید علی موسوی گرمارودی شاعر مطرح و معاصر کشورمان نیز به اجرای چند قطعه از آثارش پرداخت.