استاد دانشگاه وین؛

تاسیس مرکزبین المللی سرطان بیانگر آینده نگری تیم مدیریتی وگام بزرگی در جزیره کیش است

پروفسور جوان تاسیس مرکز بین المللی سرطان را در کیش نشان از همت والا و آینده نگری تیم مدیریتی این جزیره دانست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نخستین سمپوزیوم بین المللی سرطان با حضور دکتر محمد ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمودی و دکتر ایمانی مشاوران وزیر، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش، پروفسور جوان استاد دانشگاه وین و دبیر علمی همایش، جمعی از معاونان سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر خلخالی رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش و اساتید داخلی و خارجی در حوزه سرطان با هدف ایجاد مرکز درمان سرطان (KCC) در کیش برگزار شد. 

در این سمپوزیوم پروفسور جوان، تاسیس مرکز بین المللی سرطان را در کیش نشان از همت والا و آینده نگری تیم مدیریتی این جزیره دانست و گفت: سرطان یکی از مشکلات بزرگ دنیای امروز است و مردم از ترس سرطان برای درمان به کشورهای اروپایی پناه می برند در حالیکه ایران دارای امکانات و پزشکان حاذق و توانمندی در حوزه سرطان است و تنها در این زمینه نیاز به همفکری و همکاری با متخصصان دیگر کشورها داریم.

پروفسور جوان افزود: ایجاد مرکز سرطان در کیش گام بزرگی است و 20 نفر از اساتید و متخصصان سرطان از کشورهای اتریش، ایتالیا، آلمان، فرانسه و انگلیس برای حضور در این مرکز اعلام آمادگی کرده اند.

وی همفکری و همکاری را پایه اصلی و اساسی ایجاد یک مرکز مدرن سرطان دانست و گفت: اساتید مورد نیاز این مرکز در ایران وجود دارند و نیازی به استفاده از متخصصان خارجی نیست اما باید همفکری و همکاری با اساتید متخصص خارجی مستمر باشد.

وی تاکید کرد: ایجاد مرکز سرطان در ایران و در جزیره کیش برای منطقه نیز مهم است و بیماران خارجی بسیاری از کشورهای عمان، کویت، قطر و امارات از خدمات این مرکز استفاده خواهند کرد.

پروفسور جوان با تقدیر از همت و دور اندیشی دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در تاسیس مرکز بین المللی سرطان در جزیره کیش تاکید کرد: با وجود زیرساخت های در حد استاندارد و درجه یک در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش مرکز بین المللی سرطان بزرگی در کیش خواهیم داشت.

وی با درخواست همکاری از متخصصان حوزه سرطان در تاسیس و پیشرفت مرکز بین المللی سرطان کیش خاطر نشان کرد: با ایجاد این مرکز سرطان، یکدیگر و بیماران نیازمند درمان درحوزه سرطان را یاری و حمایت می کنیم.