رییس ستاد روز کیش:

بیست آبان، روز کیش را به جشن می‌نشینیم

رییس ستاد روز کیش، از برگزاری نخستین بزرگداشت این روز خبر داد و خواستار مشارکت همه شهروندان در برپایی پر رونق این مراسم شد.

سعید پورعلی گفت: با تدبیر دکتر انصاری لاری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، 20 آبان به عنوان روز کیش نامیده شده که امسال برای نخستین بار این روز را به جشن می‌نشینیم؛ برپایی این روز، بیش از همه، هویت بخشی به زندگی و سبک زندگی در جزیره‌ای است که از تمدنی صد‌ها ساله برخور‌دار است و به عنوان نقطه ممتاز گردشگری، حرف‌های بسیاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش این روز در حوزه ملی گفت: روز کیش علاوه بر پیام محلی، پیامی ملی نیز دارد؛ در روز کیش می‌توانیم با الگوسازی ضمن معرفی توانمندی‌های کیش نقاط برجسته زیست شهری در این دیار کهن را بهتر و بیشتر به هموطنانمان معرفی کنیم. همچنین در سال‌های آتی روز کیش به یک جاذبه گردشگری آن هم در فصلی که از نظر جغرافیایی یکی از مناسب‌ترین مواقع برای سفر به کیش است بدل می‌شود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی برای این روز در جزیره کیش پیش‌بینی شده افزود: در تلاش هستیم روز کیش را به جشنواره‌ای بدل کنیم که تمامی شهروندان در آن سهیم هستند؛ اگر می خواهیم کیش شهر خلاق بشود، ساخت چنین آرمان شهری، نیاز به مشارکت همه شهروندان دارد و نیازمند این هستیم که شهروندانی مسئول داشته باشیم. این روز تمرینی برای ما است که همه با هم با تقویت همدلی، به توسعه جزیره کمک کنیم.
پورعلی از همکاری همه بخش‌های سازمان منطقه آزاد کیش، سازمان‌ها و نهادها، اصناف، بازاریان، هنرمندان، اصحاب رسانه و سایر قشرها در برپایی هر چه باشکوه‌تر این روز خبر داد و گفت: برنامه‌های متعددی در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در جزیره پیش‌بینی شده است. همچنین در این روز ارایه خدمات عمومی به کیشوندان و گردشگران با تخفیف‌ها و تسهیلاتی همراه است. پیش‌بینی شده فضای عمومی جزیره نیز متناسب با این روز تغییر کند تا به هر نحو در بازارها، هتل‌ها و اماکن عمومی، همه در این روز بزرگ برای کیش سهیم ‌شوند.