بهره مندی 149 هزار و 700 نفر از امکانات مجموعه ورزشی المپیک در سه ماه نخست امسال

گزارش عملکرد معاونت ورزش و تفریحات سالم شرکت عمران، آب و خدمات کیش در سه ماه نخست سال 96 اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن همواره یکی از اهداف معاون و مدیران معاونت ورزش و تفریحات سالم سازمان منطقه آزاد کیش بوده است. شرایط آب و هوایی مطلوب در 8 ماه از سال و همچنین ورود گردشگران به این منطقه، کیش را تبدیل به مکانی مناسب جهت بر پایی مجموعه ورزشی المپیک کرده تا هم علاوه بر ارائه خدمات به ساکنان و گردشگران کیش، بهترین پایگاه جهت برگزاری مسابقات ورزشی و اردوهای مختلف ورزشی تیم های مختلف ورزشی داخلی و خارجی محسوب شود.
بنابراین گزارش در 3 ماه نخست سال 96، تعداد 96 هزار و 231 نفر از پلاژ بانوان، 28 هزار و 281 نفر از پلاژ آقایان، 14 هزار و 226 نفر از استخر المپیک، 7 هزار و 801 نفر از استخر کرانه، 825 نفر از زمین های تنیس و 2 هزار و 309 نفر به سالن بدنسازی کوثر مراجعه و از امکانات ورزشی آن مکان بهره مند شدند.
 در همین مدت،  تعداد 8 اردوی تدارکاتی و آمادگی ورزشی در رشته های پرتاب دیسک، دو میدانی آقایان، والیبال ساحلی آقایان، ژیمناستیک، والیبال، شنای دختران و بسکتبال جوانان با حضور 66 ورزشکار در جزیره کیش برگزار شد.
همچنین 2 هزار و 983 ورزشکار  با 130 تیم در 60 مسابقه در رشته اسکیت، تیر اندازی با کمان، شنا، تیر اندازی با تفنگ، کیبل اسکی، دو، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج، اسکواش، تنیس، فوتبال و کشتی شرکت کردند.
با توجه به آمادگی و توانمندی ورزشکاران جزیره کیش، تعداد 11 تیم ورزشی با حضور 52 ورزشکار جهت شرکت در مسابقات کشوری در رشته های تیر اندازی با کمان، دو و میدانی، شمشیر بازی، تکواندو، کشتی و کاراته از جزیره کیش اعزام شدند و توانستند 4 مدال طلا،  2 مدال نقره و2 مدال برنز برای جزیره کیش به ارمغان آورند.
در این مدت، به  مناسبت رویدادهای ملی و مذهبی نیز تعداد 7 هزار و 857 نفر در 36 همایش ورزش همگانی از جمله پیاده روی، طناب کشی، هفت سنگ، جشنواره بادبادک ها، مسابقات تفریحی دارت، فریزبی، توپ و چاله، بهکاپ، تیر و کمون سنگی، توپ و لیوان، فوتبالدستی انسانی، شطرنج و پنالتی فوتبال در جزیره کیش شرکت کردند.
همچنین، در سه ماه نخست سال  17 دوره آموزشی از جمله دوره های کایت بردینگ، مربیگری پدل برد، مربیگری درجه 3 اسکیت، دوره آمادگی نجات غریق، شنای مقدماتی و پیشرفته برگزار شد و تعداد 467 نفر از این دوره های ورزشی بهره مند شدند.
گفتنی است، وجود مجموعه ورزشی المپیک با 9 سالن سر پوشیده مجهز به امکانات ورزشی، زمین های چمن فوتبال، سوارکاری و تیر اندازی، پلاژ شنای بانوان و آقایان، استخر های کرانه و المپیک و همچنین امکانات مناسب اقامتی، تفریحی و پذیرایی، نداشتن ترافیک، دسترسی آسان به امکانات مختلف، عدم نیاز به دریافت روادید و حمل و نقل آسان، جزیره کیش را به مکانی مناسب برای برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی ملی و بین المللی تبدیل کرده است.