بهره برداري از كارخانه توليد تجهيزات پزشكي و دارويي با حضور معاون رييس جمهور در كيش

واحد صنعتي توليدي تجهيزات پزشكي و دارويي مهان مد ميمه با حضور معاون رییس جمهور به بهره برداری رسید

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، واحد صنعتي توليدي تجهيزات پزشكي و دارويي مهان مد ميمه دومين طرحي است كه دقايقي قبل با حضور دكتر جهانگيري معاون اول رييس جمهور، عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي، علی عابد زاده رییس سازمان  هواپیمایی کشوری، اكبر تركان مشاور رييس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري صنعتي كشور و علي اصغر مونسان مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش و جمعي از مسئولان محلي به بهره برداري رسيد.

 حجم سرمايه گذاري براي ساخت و تجهيز اين واحد توليدي كه در فاز 3 شهرك صنعتي كيش و در زميني به وسعت 32000 هزار متر مربع ساخته شده است 1 هزار و  580 ميليارد ريال است.

اين واحد توليدي با ظرفيت توليد سالانه  8 ميليون ست همودياليز وريدي و شرياني، 6 ميليون سوزن فيستولا وريدي، 2 ميليون صافي دياليز، 12 ميليون كيلومتر هالو فايبرممبران يا  فيبر دياليز، يكي از مهم ترين واحد هاي توليدي دانش بنيان در جزيره كيش است. با آغاز بهره برداري از اين واحد توليدي و شروع فرایند تولید قطعات یکبار مصرف دستگاه دیالیز، هزینه های ناشی از دیالیز در داخل کشور به ميزان قابل توجهي كاهش مي يابد. با بهره برداری از خط تولید این قطعات، ایران نخستین کشور تولید کننده این محصول در خاورمیانه، سومین تولیدکننده این قطعات در قاره آسیا و نهمین کشور جهان فعال در این حوزه خواهد بود.

بهره برداري از 7 طرح عمرانی،گردشگري و اقتصادي در جزيره كيش و همچنين بهره برداري از فرودگاه و بندرگاه هندورابي  و بازديد از روند اجراي چندين طرح در دست اجرا در منطقه از برنامه های سفر دو روزه  معاون اول رئیس جمهور به جزيره كيش است.