برگزاری دوره آموزشی اصول روزنامه نگاری در کیش

دوره آموزشی اصول روزنامه نگاری با هدف ارتقاء سطح کیفی فعالیت های رسانه ای در جزیره کیش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این دوره آموزشی که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان و با حضور فعالان رسانه ای برگزار شد دکتر مهدی فرقانی رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص مهمترین مباحث و روش های خبر نویسی مطالبی را ارائه کرد.

تعاریف خبر و رویدادهای خبری، سبک های مختلف خبر نویسی، ارزشها و عناصر خبری، بررسی تفاوت های خبر، گزارش خبری، مقاله و یادداشت، ضرورت توجه بر عناصر صحت، دقت، جامعیت و  امانت داری در تنظیم خبر از جمله مباحث مطرح شده در نخستین روز این دوره بود. 

شاخص های مهم اخلاق حرفه ای در رسانه نیز دومین بخش از این دوره آموزشی بود. مسئولیت پذیری صنفی، اعتماد سازی و اعتماد پذیری، منشورهای اخلاقی، اخلاق حرفه ای و تحولات روزنامه نگاری و حقوق، وظایف و مسئولیت های روزنامه نگاران از جمله سرفصل های این بخش بود.

همچنین در این دوره فعالان رسانه ای کیش سوالات تخصصی خود را مطرح کرده و پیرامون بهینه سازی شرایط فعالیت روزنامه نگاران و خبرنگاران در جزیره کیش و تعامل بیشتر مسئولان با اصحاب رسانه در جهت تسریع روند تهیه گزارش های  خبری مواردی را با مدرس دوره در میان گذاشتند.  

دوره آمورشی اصول روزنامه نگاری صبح روز چهارشنبه 18 بهمن با حضور بیش از 30 نفر از روزنامه نگاران، خبر نگاران و فعالان رسانه ای کیش در سالن مطهری ساختمان معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد. این دوره فردا پنجشنبه 19 بهمن نیز با عنوان نگارش رسانه ای با محوریت فعالیتهای روابط عمومی سازمان ها و ادارات ادامه خواهد داشت.