برگزاری جشنواره مطبوعات مناطق آزاد، اولین ماموریت دکتر مظفری به خانه مطبوعات کیش درنشست با اصحاب رسانه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشست صمیمانه با فعالان رسانه ای کیش در خصوص برگزاری جشنواره مطبوعات مناطق آزاد به خانه مطبوعات کیش ماموریت داد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر غلامحسین مظفری در نشست صمیمانه با فعالان رسانه درجزیره کیش که در نخستین روزهای فعالیت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد گفت: به لحاظ اهمیت جایگاه رسانه ها وفعالان فضای رسانه به عنوان مشاورانی امین و بازویی توانمند  برای توسعه کیش این نشست درزمره مهمترین جلسات کاری و از اولویت ها است.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه صاحبان تجربه و آگاهی هستند افزود: بهره گیری از نظرات وانتقادات فعالان رسانه های ای در تدوین نقشه راه کیش نقش موثری دارد.

وی در ادامه این نشست که پس از طرح موضوعات ونظرات تمامی خبرنگاران پیگیری شد در پاسخ به یکی از مباحث مطرح شده از شفاف سازی به عنوان اولویتی یاد کرد که راهکارآن بهره گیری از تکنولوژیها وتوانمندیهای امروز جهان با محوریت IT  است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: اگر با بهره گیری از نرم افزارها واپلیکیشن ها فضایی فراهم کنیم که ارتباط خدمات دهنده وخدمات گیرنده بر بستری شفاف مهیا شود بسیاری از مشکلات این موضوع حل خواهد شد.

وی درخصوص توسعه فرهنگ بومی ومحلی کیش گفت: بومیان کیش دارای ظرفیت های فرهنگی خوبی هستند که از آن جمله خوراک و شیرینی های مختص جزیره کیش است . می توان با ارائه این فرهنگ غذایی و اقلام خوراکی وغذاهای بومی در رستوران ها وهتل ها جاذبه ای منحصربفرد برای کیش ایجاد کرد که علاوه بررونق گردشگری، در حل مشکل بیکاری به کمک بومیان کیش می آید.

وی با تاکید براینکه از جمع خبرنگاران کیش انرژی و نشاط  خوبی دریافت کرده تصریح کرد: در دیدار با رییس جمهور یکی از موضوعات مورد پیگیری قوانین مناطق ازاد بود که تحت تاثیر برخی آیین نامه ها دچار موانع ومشکلاتی شده است البته تلاش می کنیم با حذف موانعی که از سوی تصمیمات مدیریتی ایجاد می شود به تسهیل وتسریع امور کمک کنیم.

دکتر غلامحسین مظفری گفت: جزیره کیش به لحاظ کمیت از جمعیت کمی برخوردار است اما به لحاظ ویژگی های کیفی که دارد محل توقع بسیاری است زیرا این منطقه دربردارنده جمعی از نخبگان وظرفیت های ارزشمند کشوری است.  

وی در این نشست از اصحاب رسانه کیش خواست خانه مطبوعات جزیره متولی برگزاری جشنواره مطبوعات مناطق آزاد برای سال آینده باشد ودر خصوص همکاری سازمان منطقه آزاد کیش برای برگزاری اعلام آمادگی کرد.

دکتر مظفری افزود: می توانیم درکیش موج رسانه ای مثبتی برای کشور ایجاد کنیم و در خصوص برگزاری کارگاههای آموزشی ، دعوت از اساتید مطرح و ایجاد فضای متفاوت رسانه ای تقویمی طراحی کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كيش تاکید کرد: برای اینکه تحولی اتفاق بیفتد باید خودرا ملزم به انجام کارهای بزرگ کنیم به همین منظور تهیه تقویم نمایشگاهی سه ساله، تقویم گردشگری وتقویم ورزشی درحال پیگیری است.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت: پروژه های نیمه تمام به ویژه در حوزه زیرساختی موضوعی است که باید با بررسی و برنامه زمان بندی برای تکمیل آنان اقدام کرد. مهم نیست این طرح ها در چه زمانی شروع شده، مهم این است که باید سرمایه گذاری های انجام شده به سرانجام برسد.
وی با اشاره به تشکیل شورای مطالعات راهبردی گفت: آیین نامه این شورا نوشته شده وتا پایان سال نقشه راه وبرنامه میان مدت سه ساله کیش ارائه می شود.  
دکتر مظفری تغییر مدیریت ها را دربدنه سازمان مبتنی برای ایجاد تحول، توسعه ونگاه نو دانست وتاکید کرد: استراتژی ما کار با توان مدیریتی موجود است مگر اینکه تغییر باعث ارتقاء مجموعه و ایجاد ظرفیت های بهتر باشد.

وضعیت چارتر کنندگان و پروازها، تشکیل کارگروهی درحوزه اطلاع رسانی، ترویج صحیح فرهنگ و ظرفیت های بومی کیش، برنامه ریزی برای نوروز و معرفی توانمندیها و ظرفیت های کیش در عرصه های ملی وبین المللی از دیگر موضوعاتی بود که در نشست صمیمانه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اصحاب رسانه طرح وبررسی شد.