برگزاری با شکوه جشن مبعث رسول اکرم(ص) در جزیره کیش

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری با شکوه جشن های مبعث در مساجد، حسینیه ها و مراکز فرهنگی جزیره کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان با تبریک فرا رسیدن عید بزرگ مبعث پیامبر نور و رحمت گفت: عید مبعث یکی از مهم ترین اعیاد مسلمانان است که در جزیره کیش همانند سایر شهرهای کشورمان با شور و شکوه خاصی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت گسترده ساکنان مومن و متعهد کیش و گردشگران در این آیین مذهبی بیانگر جایگاه ویژه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در قلوب ایرانیان است اظهار داشت: جشن های مبعث رسول اکرم(ص)، در جزیره کیش از جمعه شب در مساجد مختلف این جزیره آغاز شده و تا روز شنبه  و عید بزرگ مبعث ادامه خواهد داشت.

به گفته پور علی سخنران مراسم عید مبعث در جزیره کیش، حجت الاسلام و المسلمین احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران خواهد بود. 

وی سخنرانی، اجرای مداحی، مولودی خوانی و برگزاری برنامه های فاخر فرهنگی را از جمله بخش های متنوع جشن مبعث در جزیره کیش برشمرد و تاکید کرد: گرامیداشت این اعیاد فرصت مغتنمی برای اشاعه فرهنگ دینی در بین جوانان و تاسی از زندگی حضرت محمد(ص) است تا بتوانیم زندگی خود را سرشار از نور معرفت کرده و در دنیا و آخرت سعادتمند شویم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش همچنین تصریح کرد: مراسم عید مبعث ساعت 17 جمعه 24 فروردین در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.

لازم به ذکر است جشن با شکوه مبعث رسول گرامی اسلام جمعه شب پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد خاتم الانبیاء و ظهر شنبه روز عید با شکوه مبعث در مسجد حضرت امیر برگزار می شود. شنبه شب نیز مراسم جشنی در جوار قبور مطهر شهدای گمنام در مسجد امام حسن مجتبی برگزار خواهد شد.