برگزاري همايش اقتدار نيروهاي مسلح در جزيره كيش

به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس همايش اقتدار نيروهاي مسلح با حضور مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش، امام جمعه كيش و جمعي از نيروهاي نظامي و انتظامي در خانه فرهنگ و هنر لبخند جزيره كيش برگزار شد

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در همايش اقتدار نيروهاي مسلح كه صبح امروز چهارشنبه 31 شهريور و نخستين روز از هفته دفاع مقدس در خانه فرهنگ و هنر لبخند برگزار شد حجت الاسللام و المسلمين عليدادي با تبريك هفته دفاع مقدس گفت: امروزه قدرت و اقتدار ايران اسلامي كه در سايه وحدت و همدلي همه نيروها و مردم و مسئولان بدست آمده در تاريخ كشور بي نظير است.

حجت الاسلام و المسلمين عليدادي با اشاره به ترفندهاي مختلف ايادي استكبار براي ضربه زدن به نظام اسلامي تصريح كرد: حضور هميشگي و هوشمندانه ملت متعهد در عرصه هاي ملي از جمله انتخابات هاي مختلف و عبور سر افرازانه از آزمون هاي سخت نشانگر اقتدار ملي و قدرتمندي نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

امام جمعه كيش با تاكيد بر اينكه استمرار وحدت و همدلي در فضاي جامعه و پايداري در حفظ دستاوردهاي نظام تمام نقشه هاي شوم دشمنان را با شكست مواجه مي كند اظهار  داشت: توانمندي هاي نيروهاي مسلح در عرصه هاي مختلف جلوه هاي ارزشمندي از اقتدار ايران اسلامي و همت و غيرت جوانان كشور براي حفظ و حراست از ملت و ميهن و اعتقادات ديني است.

وي دوران 8 سال دفاع مقدس را مهمترين دانشگاه انسان سازي در كشورمان خواند و افزود: از دانشگاه دفاع مقدس انسان هاي شريفي پا به عرصه گذاشتند كه با انديشه اي والا و تفكري پويا توانستند جامعه اسلامي را به بهترين شكل ممكن مديريت كنند.

امام جمعه كيش تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران در طول سه دهه پس از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي تا كنون تمام تهديدها را به فرصت هاي ارزشمندي تبديل كرده است كه آثار ماندگاري در روند رو به رشد توسعه كشور داشته است و دوران 8 ساله جنگ يكي از همين تهديدها بود.

وي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس گفت: انسان هاي متعهد و مومني كه در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل با نثار جان خويش از تماميت ارزي كشور، هموطنان خود و دستاوردهاي نظام مقدس اسلامي دفاع كردند براي هميشه درگستره تاريخ ماندگار شده و سر افرازي ايران اسلامي را تضمين كردند.

همچنين در اين مراسم سرهنگ رضايي فرمانده پايگاه پدافند هوايي كيش، با تبريك هفته دفاع مقدس و گراميداشت ياد و خاطره رزمندگان و فرماندهان شهيد جبهه هاي نبرد حق عليه باطل گفت: اگر در دوران دفاع مقدس سلاح و تجهيزات جنگي مهم ترين عوامل پيروزي بودند امروزه در عصر جنگ نرم و در فضاي مجازي، بيش از هر چيز نيازمند بصيرت و بينش آگاهانه هستيم.

وي شكوفايي ايران اسلامي در عرصه علم، صنعت و فناوري، توانمندي و تخصص دانشمندان ايراني و دستيابي به پيشرفتهاي چشمگير در زمينه تجهيزات نظامي را مهم ترين دغدغه دشمنان نظام بر شمرد و تاكيد كرد: جايگاه فعلي كشور در عرصه بين المللي به شدت قدرتهاي استكباري را به وحشت انداخته و آنها با راه انداختن جنگ هاي رواني، تبليغات مسوم در رسانه ها و نشانه رفتن فرهنگ و اعتقادات ما در فضاي مجازي، همچنان براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي ايران تلاش مي كنند.

سرهنگ رضايي با تاكيد بر اينكه جوانان مومن و متعهد ايران با اتكا به لطف خداوند و به مدد تبعيت از رهنمودهاي هوشمندانه رهبر معظم انقلاب همواره در عرصه دفاع از ملت و ميهن افتخار آفرين بوده اند گفت: دلير مردان كشورمان با تمام توان آماده مبارزه با استكبار و دفاع از كشور و ميهن خويش هستند و اعتقاد دارند كه تنها راه تحقق وعده نصرت الهي ايستادگي برابر استكبار جهاني است.

فرمانده پايگاه پدافند هوايي كيش با اشاره به تجهيزات پيشرفته رژيم بعث عراق در ابتداي حمله به كشورمان گفت: در آغاز جنگ تحميلي  صدام حسين با توهم اشغال تهران در جنگي چند روزه به مرزهاي ايران اسلامي حمله كرد اما دلير مردي ها و رشادت هاي بي نظير رزمندگان اسلام به او و تمام قدرتهاي استكباري ثابت كرد كه مردان و زنان با غيرت ايراني به مدد ايمان قوي و آزادگي و آزاد انديشي در مقابل تمام دشمنان ايستاده و در نهايت پيروز ميدان خواهند بود.

وي افزود:  در دوران دفاع مقدس مردم صبور و هميشه در صحنه ايران  و رزمندگان دلاور كشور اين آزمون الهي را با سرافرازي پشت سرگذاشته و به الگويي ارزشمند براي آزاديخواهان سراسر جهان تبديل شدند.

لازم به ذكر است در بخش هاي مختلفي از اين مراسم  براي گراميداشت ياد و خاطره شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان ايران اسلامي در دوران دفاع مقدس تصاويري از جبهه و جنگ، مراسم تشييع پيكر پاك شهداي دفاع مقدس، صحبت خانواده هاي معظم شهدا و عمليات هاي متعدد در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل پخش شد.

برگزاري نمايشگاه فرهنگي از شبی خونی تا شبیخون كه ساعت 19 امروز چهارشنبه 31 شهريور در محوطه بیرونی فرهنگسرای سنایی گشايش مي يابد از ديگر برنامه هاي گراميداشت هفته دفاع مقدس در جزيره كيش است.

 در این نمایشگاه عکس هایی از پایداری رزمندگان اسلام، خاطرات جبهه ها، نمایی از عملیات های 8 سال دفاع مقدس، ادوات نظامی و ماکت عملیات های معروف جبهه هاي نبرد حق عليه باطل به نمایش گذاشته می شود.