برگزاري اولين اجلاس مديران فرودگاهي مناطق آزاد كل كشور در كيش

در حاشيه نهمين رويداد بزرگ صنعت هوايي كشور در كيش، اولين اجلاس مديران فرودگاهي مناطق آزاد كل كشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، اولین اجلاس مدیران فرودگاهی مناطق آزاد کل کشور، با حضور مدیران و بخش‌های مختلف شهر فرودگاهی، مدیران 8 فرودگاه مناطق آزاد، به میزبانی شرکت شهر فرودگای امام خمینی (ره) در جزیره کیش برگزار شد.

هدف از برگزاری این گردهمایی دستیابی به تعاملات بین فرودگاهی و از همه مهم‌تر، راه‌های برقراری پروازهای مستقیم به مناطق آزاد از مبدا شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است.

معاون اقتصادي سازمان منطقه آزاد كيش در اين اجلاس با بيان اينكه جزيره كيش منطقه آزادي است که یکی از زیباترین مناطق آزاد کشور و دنياست گفت: در جزيره كيش پتانسیل های بسیار بالايي در حوزه های مختلف، سرمایه گذاری های بسیار خوبی در حوزه حمل و نقل دریا، زمین و هوایی داریم. در حوزه فرودگاهی سومین فرودگاه پرتردد کشور را در کیش داریم و در ایام نوروز بالغ بر 140پرواز در روز در فرودگاه كيش نشست و برخاست مي كنند. در حوزه فرودگاهي البته زیر ساخت های فرودگاهی وسیع تری را در کیش خواهیم داشت. با بهره برداري از ترمينال جديد فرودگاهي كيش ظرفيت پذيرش مسافري كيش از 2 میلیون گردشگر به 6 میلیون نفر افزايش مي يابد.

محمدرضا سعيدي افزود: بايد علاوه بر اهداف داخلی بتوانیم تحرک بین المللی قوی تری هم در منطقه داشته باشیم حدود 4/4 میلیارد نفر و 62میلیون تن بار در سال توسط فرودگاه های دنیا جابجا میشود و اين حوزه گردش مالي، تجاري و اشتغالزايي زيادي را در جهان به خود اختصاص داده است.

وي در ادامه گفت: ما در کشور موقعیتمان در کسب و کار پیچیده و بزرگ است باید ببینیم ما کجاي شريان بزرگ اقتصاد دنيا ایستاده ایم. يكي از اهداف اصلي مناطق آزاد در كشور ما رشد و توسعه اقتصاد همه کشور است و باید مشخص کرد ما در مناطق آزاد موقعیتمان در حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در کجا قرار دارد.

سعيدي تصربح كرد: منابع زیادي در كشور و پتانسل هاي بسیار بزرگي در مناطق آزاد داریم و برای به اشتراک گذاشتن این منابع و تبديل آن به انرژی باید گفتگو شود.

معاون اقتصادي سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به فعاليت هاي نوآورانه در حوزه هاي مختلف اظهار داشت: در حوزه فرودگاه ها و حمل و نقل هوایی و یا در هر حوزه ای اگر توجهی به نوآوری نداشته باشیم بدون شک این منابع به هدر مي رود بنابراین راه های بهتر کار کردن برای ما وجود دارد به شرطی که به توسعه قابلیت ها و مهارت ها و هماهنگی بيشتر روي آوريم و نیاز مشتری را بررسي كنيم.

وي افزود: در سازمان منطقه آزاد کیش علاوه برا اینکه برای خودمان ماموریت منطقه آزاد قایل هستیم در سطح ارشد مدیریتي نيز به این نتیجه رسیده ايم که منطقه آزاد کیش می تواند مرکز یاد گیری انواع فرایند ها در کشور باشد. فرایند های تجاری، حقوقی و فرایندهای مختلفی که بتوانیم با اقتصاد جهانی تعامل درستی داشته باشیم.

سعيدي تاكيد كرد: در فرودگاه های مناطق آزاد این زمینه وجود دارد که ما در عرصه هایی که در اختیارمان هست بتوانیم الگوهای قابل ارائه ای برای کل کشور داشته باشیم و بحثمان در کیش همین باشد یعنی ما سرویسی را برای مشتریان ارائه بدهیم که در دو حوزه صنعت و مصرف کننده الگو بشویم زمانی اين امر اتفاق مي افتد كه در حوزه توسعه بر قابلیت ها و کار آفرینی درون سازمان تاکید داشته باشیم. با ترکیبی از نو آوری و دیجیتالی شدن که این روزها بحث مدیریت منابع را عوض می کند مي توان عرصه های جدیدی را برای مناطق آزاد رقم زد و الگو سازي کرد و اين الگو را برای سرزمین اصلی نيز ارائه کرد. برای این حوزه در مرحله اول نیاز به دانش مدیریت و بهره گيري از افراد متخصص است.

گفتني است در حاشيه نهمين نمايشگاه بين المللي صنايع هوايي وهوانوردي كشور، نشست هاي تخصصي بسياري در حوزه هوا وفضا از ٥ تا ٨ آذر به ميزباني جزيره كيش برگزار مي شود.