بررسی مشکلات فراروی سرمايه‌گذاران و فعالان اقتصادی کيش

مشکلات و موانع فراروی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌ الملل سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان با بر پایی نشست‌ها، جلسات در کار گروه‌های مختلف و با دعوت از صاحبان صنایع، بخش خصوصی، مالکان پروژه‌های ساختمانی، انبوه‌ سازان و رؤسای بانک‌های مستقر در جزیره کیش به بررسی موانع مشکلات فراروی بخش خصوصی می‌پردازد. 

در اين خصوص دكتر محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تأکید دکتر انصاری لاری مبنی بر رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و تسهیل شرایط فعالیت بخش خصوصی در جزیره کیش گفت: برگزاری جلسه کار گروه‌های اقتصادی که طی سه ماه گذشته با حضور صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی در سازمان منطقه آزاد کیش با جدیت تشکیل شده است تا حصول نتایج منطقی و مثبت دنبال خواهد شد.  

بر اساس این گزارش بررسی موانع و مشکلات فراروی سرمایه‌گذاران در جهت تسریع و اتمام مراحل ساخت پروژه‌های نیمه تمام و بهره‌ برداری از این طرح‌ها و جلب مشارکت بانک‌ها برای اعطای تسهیلات و تأمین اعتبار طرح‌های نیمه تمام با هدف رونق بیشتر فضای کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی در جزیره زیبای کیش از مهمترین موارد مطرح شده مي‌باشد. علاوه بر آن و در راستاي حمايت از سرمايه‌گذاران روز يكشنبه جلسه‌اي نيز با حضور رؤساي تمامي بانك‌هاي مستقر در منطقه آزاد كيش برگزار شد و معاون اقتصادي و مديران مربوطه مذاكرات مفصلي با مديران بانك‌ها به انجام رساندند. در اين جلسه مشكلات بانك‌ها، سازمان و سرمايه‌گذاران به بحث و بررسي گذاشته شد. علاوه بر آن به منظور تسهيل و توسعه روابط بانك‌ها با سازمان مقرر شد شوراي هماهنگي بانك‌هاي منطقه آزاد كيش در آينده تشكيل شود.

لازم به ذکر است پیش از این نیز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و تیم مدیریتی ایشان در روند بازدید از پروژه‌های بخش خصوصی در جزیره کیش و برگزاری نشست‌های متعدد با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از نزدیک در جریان مشکلات و شرایط فعالیت آنها قرار گرفته بودند.