معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش:

برای ورود به عرصه رقابت جهانی صنعت گردشگری باید روش ها و بینش هایمان را تغییر دهیم

محمد محب خدایی در نشست با جمعی از غرفه داران، کسبه، هتلداران ، فعالان خدمات گردشگری و سرمایه گذاران، تغییر روش ها را لازمه راهیابی به بازار رقابت گردشگری درجهان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش مهندس محب خدایی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش عصر سه شنبه 26 مرداد با جمعی از غرفه داران، کسبه، هتلداران، فعالان خدمات گردشگری و سرمایه گذاران دیدار کرد و در خصوص رونق گردشگری به سئوالات آنان پاسخ داد.

محب خدایی در این جلسه ضمن اشاره به اینکه جزیره کیش دارای پتانسیل ها و ظرفیت های مختلفی در زمینه های مختلف گردشگری است، گفت: ما امروز باید در عرصه رقابت جهانی، روش ها و بینش هایمان را تغییر دهیم و با پیاده سازی اصول جدید روش های قدیمی و نا کار آمد را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه ارائه طرح های نوین بر اساس ظرفیت های موجود جزیره کیش به رونق صنعت گردشگری کمک می کند گفت: در بخش های گردشگری تخصصی، سلامت، تفریحی، ورزشی طرح های خوبی از سوی سرمایه گذاران مطرح شده است که این طرح ها در جلسات بازبینی طرح جامع و صدور مجوزها در حوزه مدیریت توسعه گردشگری و عمرانی در حال بررسی است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص برنامه ریزی برای مناسبت ها در جذب گردشگر و تطبیق برنامه ها بر اساس نیاز و علایق گردشگری گفت: از ابتدای سال، بر اساس مناسبت های مختلف ملی و مذهبی تقویم گردشگری تدوین شده است. در این تقویم پتانسیل های گردشگری کیش معرفی می شود. عید نوروز و تابستان و جشن های ملی، بهترین فرصت جشنواره های تفریحی است. با شروع بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از اول مهرماه گردشگری آموزشی آغاز می شود و با مناسب شدن شرایط آب و هوایی کیش در نیمه دوم سال، گردشگری ورزشی رونق می یابد.

محب خدایی با اشاره به اینکه  در سال های گذشته تبلیغات گردشگری کیش فقط در داخل جزیره متمرکز شده بود گفت: روش تبلیغات مناسب و صحیح کمک شایانی به رونق گردشگری منطقه میکند. در نوزدهمین جشنواره تابستانی کیش بسیاری از برندهای داخلی با تبلیغ جشنواره کیش بر روی محصولات خود به جذب گردشگر کمک کردند.

معاون گردشگری کیش با اشاره به طرح رالی باس در خصوص برنامه های موفق گردشگری ترکیبی گفت: این طرح مورد استقبال بسیاری از بازار یان قرار گرفت و در خواست های زیادی مبنی بر اجرای مجدد این طرح داشتیم. در ایام نوروز 95 تعداد ورودی مسافر قابل توجه بود. هتل ها 100 در صد اشغال بودند و 51 درصد گردشگران در خانه های استیجاری اسکان داده شدند و به نسبت سال های گذشته کمپ های چادری در صد کمتری اشغال شده بودند. با توجه به ظرفیت های موجود کیش، ما قادریم پذیرای سه و نیم میلیون گردشگر در سال باشیم. برای رسیدن به این هدف نیز باید به  عواملی مانند ارتقاء کیفیت خدمات و امکانات، ایجاد اعتماد و افزایش  آرامش گردشگران در سفر به کیش توجه کنیم.

محب خدایی در خصوص رونق و توسعه گردشگری به راه اندازی سامانه سناک در هتل ها، مراکز اقامتی و رستوران ها، جمع آوری کانتر های گردشگری از بازارها و مستقر شدن آنها در آژانس های گردشگری و کسب نتایج مثبت از این سامانه اشاره کرد.

وی در خصوص راه اندازی انجمن ها و گروه های مجازی در حوزه های مختلف از جمله گردشگری کیش در فضای اینترنت گفت: NGO ها و انجمن ها در دنیا بانی توسعه هستند اما انجمن هایی که به صورت کارشناسانه عمل می کنند. در این گروه ها باید به واقعیت ها توجه داشته باشند. باید ضعف ها و تهدید ها را شناسایی و آنها را تبدیل به قوت و فرصت کنند.

شایان ذکر است در این جلسه، آذین بندی خیابان ها در ایام جشنواره، طولانی شدن زمان اخذ مجوز فعالیت اقتصادی گردشگری، تبلیغات جشنواره و جاذبه های کیش در سطح گسترده، شیوه برگزاری جشنواره، نظر سنجی از مسافران ورودی فرودگاه و بندرگاه از جمله مباحث و سئوالاتی بود که از سوی شرکت کنندگان مطرح  و توسط معاون گردشگری سازمان منطقه ازاد کیش پاسخ داده شد.