افزایش 25 درصدی پرواز ها و رشد 42 درصد مسافران شرکت هواپیمایی کیش در سال 95

شرکت هواپیمایی کیش در سال 95 شاهد افزایش 25 درصدی پرواز های داخلی و خارجی و رشد 42 درصدی تردد مسافران بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت  هواپیمایی کیش با هدف توسعه ناوگان هواپیماهای خود، اولین هواپیمای ایرباس A 320 که محصول 1995 میلادی بود را به صورت استیجاری 23 اسفند 94 و دومین فروند این مدل هواپیما را  که ساخت سال 2003 میلادی بود دوم فروردین 95 وارد جزیرۀ کیش کرد  که به ترتیب در روزهای 12 و 17 فروردین 95 پروازهای خود را آغاز کردند.

بنابر این گزارش، اولین هواپیمای ایرباس A 321 این شرکت نیز با سال ساخت  2006 میلادی، در تاریخ 22 مهر 95 وارد جزیره کیش شد و اولین پرواز خود را 15 آبان سال گذشته انجام داد. دومین فروند هواپیمای ایرباس A 321 هم با سال ساخت 2006 میلادی، 20 آبان 95 وارد جزیرۀ کیش شد و از 22 آذر 95 وارد عملیات پروازی شد.

با افزایش این هواپیماها در سال 1395 تعداد صندلی ناوگان هوایی شرکت کیش ایر از یک هزار و 364 به دو هزار و 35 صندلی رسیده است.

شرکت هواپیمایی کیش در طول سال 95  تعداد 17 هزار و 440 پرواز داخلی و تعداد 2 هزار و 9 پرواز خارجی انجام داده است که به نسبت سال 94 میزان 25 درصد رشد را نشان می دهد.

همچنین، در همین مدت تعداد 2 میلیون و 125 هزار و 708 مسافر داخلی و  تعداد 121 هزار و 826 مسافر خارجی توسط این شرکت هواپیمایی جابجا شدند که این جابجایی به نسبت سال 94، 42 درصد رشد داشته است.

این شرکت هواپیمایی در سال 95 تعداد 10 هزار و 26 پرواز داخلی به جزیره کیش داشته که تعداد 1 میلیون 202 هزار و 745 مسافر در این پروازها جابجا کرده است.

همچنین، تعداد یک هزار و 346 پرواز بین المللی و جابجایی 52 هزار و 971 مسافر خارجی نیز سهم جزیره کیش از این شرکت هواپیمایی در سال 95 اعلام شده است.

افزایش بهره وری منابع، از طریق افزایش میانگین ساعات پرواز روزانه هواپیماها، بهبود نظام استخدامی و ارزیابی عملکرد و آموزش و بهسازی نیروی انسانی، اصلاح رویه های بازرگانی و قرار دادهای فروش خدمات، پیاده سازی تسهیلات جهت مسافرین خاص و سرمایه داران جزیره کیش در قالب کارت طلایی، تمرکز فعالیت های پروازی این شرکت با محوریت و اولویت گردشگری کیش در سایه ایجاد تعامل سازنده و اثر بخش بین کیش ایر و معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، اجتناب از افزایش قیمت بلیت های مسافرت به جزیره کیش، ایجاد هم افزایی لازم بین فعالیت های کیش ایر و واحدهای مختلف سازمان منطقه آزاد کیش، ارتقاء توانمندی های فنی شرکت با تکیه بر منابع ارزشمند داخلی بخش هایی از عملکرد هواپیمایی کیش ایر در سال گذشته است.

همچنین افزایش تعداد پروازها و توسعه شبکه پروازی با محوریت جزیره کیش و بر قراری پرواز در مسیرهای بین‌المللی به مقاصد مسقط، دبی و نجف از طریق کیش و بالعکس و پروازهایی که از کیش به 17 شهر، شامل تهران، شیراز، اصفهان، مشهد، بندرعباس، اهواز، کرمان، کرمانشاه، رشت، تبریز، یزد، دشت ناز(ساری)، همدان، گرگان، سنندج، ابوموسی و عسلویه و بالعکس با محوریت کیش انجام شده،  توسعه شبکه پروازی با هدف جابجایی زائران عتبات عالیات، تجار و بازرگانان با افزایش تعداد 28 مسیر پروازی طی سال 95 نسبت به سال 94، اخذ گواهینامه های بین المللی HACCP، HSE ،ISO 9001 و ISO22000  در صنعت تهیه و تولید غذا، راه اندازی گیت تشخیص هویت در ایستگاهها جهت انجام امور چک این هویت مسافرین با  کارت پرواز، ساخت و راه اندازی اتاق سرور در جزیره کیش از دیگر اقدامات این شرکت هواپیمایی در سال 95 عنوان شده است.

لازم به ذکر است، شرکت هواپیمائی کیش اولین شرکت دریافت کننده گواهینامه ایمنی IOSA از واحد بازرسی ایمنی انجمن بین‌المللی شرکت های هواپیمایی (IATA) است که پس از انجام بازرسی‌های دقیق تر و بیشتر و یا به عبارت دیگر، سخت تر و پیچیده تر از گذشته، موفق به تمدید چندباره گواهینامه ایمنی موصوف شده است. ایمنی و آسایش در پروازهای هواپیمایی کیش و التزام عملی به اجرای استانداردهای ایمنی اعلامی از طرف سازمانهای بین‌المللی ذیربط موجب ارتقاء سطح کیفی خدمات می شود که با بازرسی دوسالانه یاتا مورد تایید قرار گرفته و موجب دریافت گواهینامه آیوسا (IOSA) بعنوان اولین شرکت هواپیمایی ایرانی شده است.