افزايش 50 درصدي ظرفيت انتقال گردشگران مسير دريايي كيش در نوروز 96

جزيره هندورابي مقصد جديد گردشگري براي مسافران كيش در نوروز 96 است

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، اسماعیل موسوی مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش در جلسه هماهنگي كميته حمل و نقل دريايي و هوايي ستاد نوروزي از  افزايش 50 درصدي ظرفيت انتقال گردشگران در مسير دريايي كيش با بكار گيري كشتي  و شناورهاي جديد خبر داد.

موسوي با اشاره به اينكه  پيش از اين با اضافه شدن شناور400 نفره به مجموعه ناوگان دریایی کیش ظرفيت انتقال گردشگران در اين مسير افزايش يافته و با 1400 نفر در روز رسيده بود گفت:  با اضافه شدن  شناورهاي جديدتر اين ميزان به روزانه  2200 نفر افزايش مي يابد.

وي با بيان اينكه بخشي از افزايش ظرفيت انتقال گردشگران مسير دريايي موقتي بوده و ويژه ايام نوروز است تصريح كرد: اين ميزان پس از تعطيلات نوروز 1800 نفر خواهد بود كه نسبت به سال قبل 400 نفر افزايش خواهد داشت.

موسوي افزود: براي رفاه بيشتر گردشگران نوروزي در حال رايزني جهت بكار گيري يك كشتي اقيانوس پيما هستيم تا گردشگران مسير دريايي در ايام نوروز با سهولت بيشترو كيفيت بهتري دراين مسيرتردد كنند.

 وي با بيان اينكه اين كشتي با ظرفيت پذيرش 1600 مسافرو 400 دستگاه ماشين ، داراي 130 كابين مسافري، رستوران، سالن بازي و سالن برگزاري همايش و فضاي باز مناسب است افزود: پيوستن اين كشتي به ناوگان حمل و نقل دريايي كيش مي تواند كيفيت ارائه خدمات به گردشگران مسير دريايي را افزايش دهد از اينرو تلاش مي كنيم تا اين برنامه در ايام نوروز 96 محقق شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش همچنين از افزوده شدن مقصد گردشگري جديد

در مسیر جزيره هندورابي به كيش و بالعكس خبر داد و اظهار داشت: نوروز 96 گردشگران مي توانند از جزيره كيش به بندر هندورابي سفر كرده و از امكانات مناسب گردشگري و تفريحي در اين جزيره زيبا لذت ببرند.

موسوي با تاكيد بر اينكه امكانات مناسب فرودگاهي و بندري در هندورابي شرايط پذيرايي شايسته از گردشگران نوروزي را مهيا كرده است گفت: با تاكيد دكتر مونسان و  تلاش شبانه روزي مجموعه تحت مديريت ايشان آماده سازي بندر، فرودگاه و امكانات و زير ساخت هاي گردشگري هندورابي با سريع ترين شكل ممكن انجام شد و امسال هندورابي مقصد جديدي براي گردشگران جزيره كيش خواهد بود.

وي همچنين از راه اندازي خط جديد مسافري دريايي بندر لنگه به كيش و بالعكس خبر داد و اظهار اميدواري كرد مجموعه اين فعاليت ها افزايش شمار گردشگران و ميزان رضايتمندي آنها را به همراه داشته باشد و بر اعتبار صنعت گردشگري منطقه آزاد كيش بيش از پيش بيفزايد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش همچنين از آمادگي كامل فرودگاه كيش براي  افزايش شمار پروازها خبر داد و افزود: با توجه به افزايش چشمگير شمار مسافران مسير هوايي كيش در ايام نوروز آماده هستيم تا در صورت نياز و براي رفاه بيشتر گردشگران از پايانه پروازهاي خارجي به عنوان پايانه جايگزين استفاده كنيم.

تخصيص سهميه سوخت بيشتر به شناورها جهت افزايش تعداد سفرهاي دريايي براي انتقال گردشگران بيشتر از ديگر مواردي بود كه موسوي ابراز اميدواري كرد با همكاري شركت ملي پخش فراورده هاي نفتي ميسر شود.  

عزت اله محمدی مديركل فرودگاه بین المللی کیش نيز با تاكيد بر اينكه فرودگاه بين المللي كيش آماده پذيرايي شايسته از مسافران نوروزي است گفت: رضايتمندي 96 درصدي گردشگران از خدمات فرودگاهي كيش در نوروز 6  موفقيت بزرگي بود كه باهمدلي و همكاري بيش از 13 ارگان و نهاد مستقر در فرودگاه كيش محقق شد، موفقيتي كه امسال نيز براي تداوم و بهبود آن برنامه ريزي كرده ايم.

وي با بيان اينكه پارسال از 25 اسفند تا 16 فرودين و پايان تعطيلات نوروز 95 بيش از 240 هزار گردشگر با دو هزار سورتي پرواز از مسير هوايي به جزيره كيش سفر كردند گفت : تنها در پروازهاي خروجي بيش از 1400 تن بار جابجا شد كه اين ميزان رشد قابل توجهي را نسبت به سال هاي گذشته نشان مي داد.

محمدي افزود:  طبق پيش بيني هاي بعمل آمده نوروز امسال شاهد افزايش بشتر مسافران جزيره كيش نسبت به سال هاي قبل خواهيم بود كه  با هدف كاهش ازدحام گردشگران در پايانه مسافري فرودگاه هماهنگي هاي لازم براي تخصيص پايانه پروازهاي خارجي به مسافران ورودي برخي شهرها انجام شده است.

مديركل فرودگاه بین المللی کیش همچنين اظهار داشت: براي ارائه خدمات مطلوب تر با شركت هاي هواپيمايي مذاكراتي انجام شده است تا با توزيع دقيق تر شمار پروازها در ساعات مختلف روز پروازها به گونه اي برنامه ريزي شود كه در هر ساعت شاهد نشست و برخاست حداكثر 5 پرواز باشيم.

وي همچنين از مسقف شدن پاركينگ مقابل پايانه مسافري فرودگاه بين المللي كيش تا 15 اسفند خبر داد و گفت: تلاش خواهيم كرد تا مجموع امكانات فراهم شده در فرودگاه موجب افزايش سطح كمي وكيفي خدمات و رضايتمندي گردشگران شود.

به گفته محمدي فرودگاه كيش آمادگي دارد تا در صورت نياز و افزايش قابل توجه تمايل گردشگران براي سفر به اين جزيره زيبا شمار پروازهاي ورودي وخروجي را افزايش دهد.

رستگار مدیر کل بنادر کیش نيز در اين نشست با اعلام اينكه امسال در ايام نوروز بخش شرقي اسكله جهت تردد گردشگراني كه با خودروهاي شخصي سفر مي كنند اختصاص داده مي شود ابراز اميدواري كرد با انجام هماهنگي هاي لازم و بموقع نمايندگان  ارگان هاي اجرايي مستقر در بندر كيش بتوانند خدمات مطلوبي را به گردشگران ارائه كنند.

مدیر کل بنادر کیش از مسئولان درياباني خواست  تا در راستاي كاهش زمان توقف گردشگران در مبادي ورودي و افزايش رضايتمندي آنها  روند كنترل و نظارت بر ورود خودروهاي سواري با افزايش شمار ناظران وگيت هاي ورودي تسريع شود.

وي با تشكر از تعامل مناسب راهنمايي ورانندگي وحمل و نقل  و استقرار نمايندگان فعال در مقابل درب ورودي بندر كيش گفت:  ارائه اطلاعات ضروري در خصوص قوانين خاص ترافيكي كيش  به گردشگران و سرويس دهي مناسب تاكسي هاي ناوگان حمل و نقل شهري به مسافران در نوروز پارسال سبب افزايش رضايتمندي آنها و حفظ نظم جزيره كيش شد .

رستگار ضمن ابراز اميدواري در خصوص  تداوم اين روند در نوروز 96 افزود : امسال با توجه به افزايش ظرفيت پذيرش مسافران مسير دريايي نيازمند سوخت بيشتري هستيم كه به طور قطع همچون سال هاي گذشته با همكاري شركت ملي پخش فراوردها هاي نفتي در اين زمينه نيز مشكلي نخواهيم داشت.

سرهنگ جمال آبادي فرمانده سپاه حفاظت هواپيمايي كيش نيز با تاكيد بر اينكه حفظ امنيت، رفاه  وآرامش گردشگران در فرودگاه و هنگام پرواز از مهم ترين دغدغه هاي حفاظت هواپيمايي كيش است افزود: امسال نيز مانند سال هاي قبل نيروهاي كمكي از ساير شهرها به كيش اعزام خواهند شد تا روند ارائه خدمات به گردشگران با سرعت و دقت انجام شود.

شهنازي زاده رييس شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي كيش نيز با تاكيد بر لزوم همكاري شايسته با تمام بخش ها در جهت توسعه صنعت گردشگري كيش و پذيرايي شايسته از گردشگران گفت : شركت ملي پخش فراوردههاي نفتي همواره تمام توان خود را بكار گرفته تا در چار چوب قوانين با شناورها در جهت تامين سوخت لازم  براي تردد مناسب گردشگران  همكاري كند و در ايام نوروز نيز چنانچه درخواست افزايش سهميه سوخت شناورها  از سوي مسئولان بندر اعلام شود رايزني هاي لازم را تا حصول نتيجه مطلوب در اسرع وقت انجام خواهد داد.

اقبالی رییس گمرک جمهوری اسلامی ایران در کیش نیز با تاکید بر اینکه مکانیزه شدن روند پذیرش و نظارت بر ورود و خروج گردشگران و کالاهای همراه آنها و ارزیابی و ورود کالاهای تجاری فعالان اقتصادی  در گمرک کیش سطح کمی و کیفی خدمات را افزایش داده است گفت: در حال حاضر زمان رسیدگی به امور گمرکی از 26 روز به سه روز کاهش یافته است و همکاران ما نیز از 25 اسفند تا 20 فروردین سال 96 در سه شیفت و به صورت تمام وقت در خدمت هموطنان خواهند بود.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به اختصاص بخش شرقی بندربه ورود خودروها ی مسافران تامین برخی زیرساخت ها جهت استقرار و تردد همکاران گمرک ضروری است گفت: گمرک آماده است تا با همکاری بندر کیش و تامین منابع مالی با نصب یک نرم افزار امکان صدور و کنترل پروانه کاپوتاژ برای خودروها به صورت مکانیزه را فراهم کند .

عليپور جانشين مدير حمل ونقل شهري كيش نيز با بيان اينكه سامانه 141 حمل و نقل در تمام ساعات شبانه روز آماده ارائه خدمات و دریافت شکایت، انتقادها و پیشنهادهای گردشگران است گفت: راه اندازی اتاق مانیتورینگ, سامانه هوشمند حمل و نقل کیش  و نصب دستگاه های جی پی اس  بر روی تاکسی ها امکان ارتقاء کیفیت خدمات را به میزان قابل توجهی افزایش داده است .

وی افزود: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل کیش با 79 مینی بوس، 128 تاکسی زرد و 539 تاکسی سفید ساکنان و گردشگران را جابجا می کنند و برای ارائه خدمات مطلوب تر و گسترده تر در ایام نوروز مانند سنوات قبل از هایس ها ی جزیره نیز استفاده خواهیم کرد. ضمن اینکه تعدادی مینی بوس هم به طور موقت برای ایام نوروز به سیستم نائگان شهری اضافه می شود.

وی ابراز امیدواری کرد  ناوگان حمل و نقل شهری کیش با نیروهای کارامد و با استفاده از تجارب سال های قبل بتواند در تعطیلات نوروزی رضایت خاطر ساکنان و گردشگران را تامین کند.

امیری رییس اداره رسیدگی به شکایات وپاسخگویی به شکایات سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با تاکید بر لزوم هماهنگی تمام نهادهای اجرایی در جهت افزایش رضایتمندی گردشگران گفت: ایجاد سایه بان در بندر چارک برای رفاه گردشگران ، اطلاع رسانی مناسب به فعالان اقتصادی در خصوص شرایط ترخیص کالا و ساعات کاری گمرک  و عدم صدور مجوز تردد برای کامیون های حاوی مصالح در تعطیلات نوروز ، اطلاع رسانی به گردشگران در خصوص لزوم تهیه بلیط های دوطرفه برای سفر به کیش ، نظافت نمازخانه ها در مبادی بندر و فرودگاه و پیشگیری از استشمام بوی دود در برخی شناورها از مهم ترین مواردی است که  توجه به ان در ایا م نوروز  می تواند رضایتمندی ساکنان را افزایش دهد.

شاملو جانشین رییس اداره بنادر و کشتیرانی در جزیره کیش نیز با بیان اینکه  با بکارگیری شناورهای بزرگ تر در ایام نوروز گردشگران می توانند با سرعت و امنیت بیشتری به کیش سفر کنند گفت : با توجه به اینکه با افزایش شمار گردشگران برخی شناورها می بایست مسافران را در طول شب جابجا کنند دوره های آموزشی برای کارکنان و ناخداهای این شناورها ترتیب داده شده تا گردشگران هنگام شب نیز با ایمنی کامل در مسیر بنادر اطراف به جزیره کیش سفر کنند.