به مناسبت بزرگداشت روز جهاني مساجد

از 125 تن از خادمان مساجد در کیش تقدیر می شود

مراسم بزرگداشت روز جهاني مساجد و تقدير از هیئت امنا و خادمان مساجد در كيش شامگاه جمعه 30 مرداد در مسجد خاتم الانبياء برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در اين مراسم كه شامگاه جمعه سي ام مرداد ساعت 20 و سي دقيقه در مسجد خاتم الانبياء برگزار مي شود از 125تن از ائمه جماعات ، خادمين و اعضاي هيئت امناي مساجد و نمازخانه ها و خيرين مسجدساز، مسئولان و روحانيون نمازخانه هاي ادارات و سازمانها و مراكز تجاري و پايگاه هاي بسيج كيش تقدير مي شود .

سخنراني در خصوص جايگاه مساجد در ترويج فرهنگ اسلامي و آشنايي نسل جوان با اهميت برپايي نماز جماعت و تاثير آن در تقويت وحدت و همدلي بين مسلمانان از ديگر برنامه هاي اين مراسم است.

در جزيره كيش 12 مسجد وجود دارد كه مسجد خاتم الانبياء بزرگترين و مسجد امير المومنين ( ع ) قديمي ترين مساجد كيش هستند

مسجد خاتم الانبياء ( ص ) با مناره هاي بلند و رو به سوي دريا در منطقه سفين، سمت شمال غربي جزيره واقع شده و از مهمترين بناهاي مذهبي كيش به شمار مي آيد و نمازهاي جماعات و جمعه در اين محل برگزار مي شود. مسجد اميرالمومنين ( ع ) داراي بافت معماري بسيار قديمي است و در منطقه ماشه واقع شده است .

مساجد امام حسن مجتبي (ع) در منطقه صدف، امام جعفر صادق (ع) در منطقه نوبنياد، امام سجاد (ع) در كمپ سحر، امام حسين (ع) كمپ معمار، صاحب الزمان در پايگاه هوايي، مسجدالمهدي بندرگاه و مسجد نور در سفين از ديگر مساجد جزيره كيش هستند.

لازم به ذكر است بنا به در خواست جمهوری اسلامی ایران، 21 آگوست برابر با ٣٠ مرداد، از سوی سازمان کنفرانس ‌اسلامی به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد .