با حضور مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش برگزار شد؛

آیین تقدیر از صيادان جزيره كيش

مراسم تقدير از صيادان بومي كيش با حضور مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌ الملل سازمان منطقه آزاد كيش همزمان با گراميداشت دهه مبارك فجر، مراسم تقدير و تجليل از صيادان بومي كيش با حضور مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، صيادان، معاونان و مديران سازمان، مسئولان ادارات و نهادها و برخي ساكنان جزيره كيش برگزار شد.

در اين مراسم كه بر روي لنج‌هاي صيادي برگزار شد، دكتر محمد ابراهيم انصاري لاري با حضور در جمع صميمي صيادان و بوميان جزيره كيش در خصوص مسائل پیرامون صيد و صيادان، لنج‌هاي صيادي و وضعيت شیلات و فروش ماهي به گفت و گو نشست.

همچنین مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در اين مراسم با اهداي لوح تقدير از صيادان بومي تجليل كرد و در فضایی صمیمی میهمان سفره صيادان بود.

گفتنی است در ابتداي اين مراسم سعيد پور علي معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به نقش نيروهاي مردمي در پيروزي انقلاب اسلامي گفت: عدم توجه به ریشه های فرهنگی و مذهبی ایران اسلامی عامل مهم سقوط رژیم شاهنشاهی بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش توجه به ریشه های فرهنگی و مذهبی را حتی در زمینه توسعه کشور نیز ضروری دانست و گفت: رژیم پهلوی در توسعه کشور فرهنگ و مذهب مردم ایران را نا دیده گرفت و محکوم به شکست شد در حالیکه توسعه کشور با مردم و برای مردم است.

وی گفت: انقلاب اسلامی با سر دادن شعار آزادی، جمهوری اسلامی، پیام آزادی از تبعیض را در جهان منتشر کرد تا همه جهانیان بدانند عزت، عظمت، بزرگی و آزادی مردم ایران در دامن دین و فرهنگ ایرانی و اسلامی شکل گرفته است و هر کسی به هر نحوی بخواهد کرامت مردم مسلمان ایران را هدف قرار دهد با مقاومت مردم این کشور مواجه خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت کیش هم با تبریک دهه مبارک فجر، جشن بزرگ انقلاب را جشن همه ملت ایران و اقوام و مذاهب دانست.

شیخ یعقوب شمس افزود: مردم بومی جزیره کیش به عنوان شناسنامه جزیره مردمانی صبور و زحمتکش هستند و از دیر باز به عنوان مدافعان این مرز و بوم از کشور محافظت کرده اند.

معاون صید سازمان شیلات کشور نیز در این مراسم از بررسی ذخائر آبی در اعماق بالای 400 متر در دریای عمان توسط سه شناور ویژه خبر داد که از هفته آینده آغاز می شود.

رئیس جامعه صیادان جزیره کیش هم ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: جامعه صیادان جزیره کیش از سال 87 فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر بیش از 540 صیاد با 167 لنج و قایق به ماهیگیری مشغول هستند.

به گفته قاسم نژاد صیادان کیش سالانه بیش از 23 تن ماهی صید و روانه بازار مصرف می کنند.